علیرضا هنرور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با توجه به آماده شدن 17 کیلومتر زیر سازی قطعه اول راه آهن جوین-اسفراین، ساخت ساختمان ایستگاه در حال پگیری و اجرایی شدن است که با انتخاب پیمانکار کارها آغاز می شود.
وی با بیان اینکه قطعه دوم مسیر جوین- اسفراین از سال 95 اجرایی شد که اجرای این مسیر 31 کیلومتری 11 درصد رشد فیزیکی دارد گفت: در این پروژه ریلی، 600 متر تونل ایجاد می شود که تاکنون ایجاد 70 متر تونل انجام شده است.
هنرور اظهار کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری، تاکنون 220 میلیارد ریال تخصیص داده شده و امسال هم 390 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که 80 میلیارد ریال از این رقم به پیمانکار بابت مطالبات پرداخت شده است و اکنون پرداخت حدود 40 میلیارد ریال از مطالبات پیمانکار باقی مانده است.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور با بیان اینکه اجرای قطعه 57 کیلومتری جوین- اسفراین 48 درصد رشد دارد و تاکنون 350 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است گفت: تکمیل زیرسازی و روسازی این پروژه ریلی یکهزار و 390 میلیار ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.
هنرور در بخش دیگر سخنان خود در باره مطالعه خط ریلی بجنورد-اسفراین اظهار کرد: اکنون مطالعه پروژه اتصال خط ریلی اسفراین- بجنورد به طول 102 کیلومتر در حال انجام است و چهار مشاور در قطعه های مختلف مطالعه را کامل می کنند.
به گفته وی در طول این مسیر 102 کیلومتری، 13 هزار و 800 متر تونل ایجاد می شود.
وی با اشاره به تصویب پرداخت 300 میلیون دلار وام از صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه گفت: با توجه به پیگیری هایی که انجام شده صندوق توسعه ملی اعلام کرده است که 300 میلیون دلار اعتبار تسهیلاتی برای اجرای پروژه ریلی در این استان را به صورت ارزی پرداخت و بازگشت وام نیز به صورت ارزی خواهد بود و همین امر یکی از مشکلات در اجرای این پروژه است.
هنرور گفت: مکاتباتی انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور در خراسان شمالی، اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را 13 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح، پنج کیلومتر از این خط ریلی از سالوک عبور می کند، درباره معضل زیست محیطی این پروژه گفت: عبور این خط ریلی از منطقه سالوک با مشکل و موانع زیست محیطی روبه رو است که حل آن در حال پیگیری است.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود مطالعه این پروژه ریلی تا یک سال دیگر کامل شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.