غلامعلی حسین زاده دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سال گذشته 6 هزار و 300 از زائران پیاده حرم رضوی این شهرستان به مشهد مقدس اعزام شدند اظهار کرد: امسال تعداد زائرین پیاده حرم رضوی در شیروان به 6 هزار و 892 نفر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه این تعداد در قالب 29 کاروان است گفت: کاروان های مزبور از اقشار مختلف مردم در سطح شهر و روستاها هستند که 3 کاروان سواره و 26 کاروان پیاده اند و تا رسیدن به مقصد 210 کیلومتر مسیر را پیاده طی خواهند کرد و در این راستا 23 مسجد بین راهی میزبان پذیرایی از زائران پیاده حرم رضوی هستند.
حسین زاده افزود: از مجموع کل جمعیت زائرین پیاده حرم رضوی به مشهد مقدس در شیروان، 3 هزار و 90 نفر خانم و 3 هزار و 802 نفر آقا هستند که در برخی از کاروان ها زنان بچه ها شیرخواره خود را به همراه برداشته و در برخی از کاروان مردان 65 سال به بالا برای حضور در این مراسم شرکت کردند.
کارشناس تشکل های دینی و امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شیروان با اشاره به خدمات انجام شده برای زائرین پیاده حرم رضوی گفت: هم اکنون با جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت هماهنگی های لازم صورت گرفته که در بین راه چند وعده غذای گرم، خدمات پزشکی، دارو و ... در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
خراسان شمالی که در بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و گردشگری شمال کشور قرار گرفته هر ساله پذیرای بسیاری از زائران حرم مطهر امام رضا(ع) با پای پیاده در مناسبت های مختلف است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.