به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل ، در این مدت تمام تلفات سوء مصرف مواد مخدر در استان اردبیل مرد بودند.
بر اساس آمار کشوری ، در 6 ماه اول سال جاری از مجموع تلفات اعتیاد در کشور یک هزار و 361 نفر مرد و 166 نفر زن بودند. این در حالی است که آمار مردان فوت شده بر اثر اعتیاد در نیمه اول سال گذشته یک هزار و 451 و تعداد زنان 153 نفر بود.
در این مدت استان ‌ ای تهران با 349 ، فارس با 179 و اصفهان با 101 فوتی بیشترین و استان های خراسان جنوبی با هشت ، مازندران و ایلام هر کدام با 9 و گلستان ، سمنان و بوشهر هر کدام با 12 فوتی کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشته اند.
بر اساس این گزارش ، در نیمه اول امسال از مجموع تلفات اعتیاد یک هزار و 337 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر و 190 نفر بر اثر مصرف مواد محرک جان خود را از دست داده اند.
همچنین در این مدت بیشترین آمار مرگ بر اثر سوء مصرف مواد مخدر با 290 فوتی در مرداد ماه و کمترین آن با 205 فوتی در فروردین ماه ثبت شده است.
آمار تلفات اعتیاد در شهریور ماه برابر با 252 فوتی بوده که 221 نفر از آنها مرد و 31 نفر زن بودند.
استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.