غلامحسین ساقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سرمایه گذار برای انتقال آب از قره میدان به شهر آشخانه وارد عرصه شده است و پیش بینی می شود با اجرای این طرح، امکان انتقال آب به شهرهای، قاضی، شهر آوا و پیش قلعه نیز فراهم شود.
وی با بیان انیکه سرمایه گذار این طرح را به روش بی. او. تی یا روش خرید تضمینی اجرا می کند افزود: با اجرایی شدن این طرح، شهروندان در سه شهر مزبور از منابع پایدار آب بهره مند می شود.
ساقی گفت: برای اجرای این طرح سه حلقه چاه حفر شده است و یک حلقه چاه دیگر نیز حفر و تجهیز می شود و سرمایه گذار برای انتقال آب به شهرهای مزبور، 30 کیلومتر شبکه ایجاد می کند.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، میزان سرمایه گذاری این طرح 200 میلیارد ریال پیش بینی شده است و قرار است این پروژه در سال 97 عملیاتی شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از پیگیری برای تامین سه هزار میلیارد ریال اعتبار از بخش خصوصی برای اجرای توسعه شبکه جمع آوری، تاسیسات تصفیه خانه و ایجاد ایستگاه های پمپاژ فاضلاب خبر داد.
وی افزود: این طرح ها قرار است در شهرهای شیروان، بجنورد و آشخانه اجرایی شود و در صورت تخصیص این اعتبار یک انقلاب و جهش بزرگ در این سه شهر ایجاد می شود.
ساقی گفت: اجرای طرح های فاضلاب به منظور حفاظت از سفره های آب زیر زمینی و جلوگیری از آلوده شدن این منابع انجام می شود و
استفاده از پساب فاضلاب به عنوان ظرفیت آبی جدید و ارتقای سطح بهداشت عمومی شهروندان از دیگر اهداف اجرای طرح های فاضلاب است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.