به گزارش خبرآنلاین؛ علیرضا جزء قاسمی با بیان این مطلب که با بهره برداری از تصفیه خانه ابهر و خرمدره ، بخشی از آب شرب مصرفی این دو شهر از محل سد کینه ورس تأمین خواهد شد افزود: هم اکنون تأمین آب این دو شهر از محل سفره های زیر زمینی صورت می پذیرد و در صورت تامین اعتبار ، شرکت آب و فاضلاب این آمادگی را دارد تا پایان سال کار تجهیز و راه اندازی تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره را به پایان برساند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی گفت: در این راستا تا کنون در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان میزان 1600 میلیارد ریال پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است که از این طریق هم محدودیت های اعتباری رفع شده و هم توانمندی های بخش خصوصی بکارگیری می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تکمیل تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب ابهر را با اعتبار 500 میلیارد ریال ، از جمله طرح های شرکت آبفا در سال جاری اعلام کرد که به بخش خصوصی واگذار شده و در سال آینده نیز این شرکت در نظر دارد ایجاد تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهرهای خرمدره ، هیدج و صائین قلعه با اعتبار 1100 میلیارد ریال را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی معرفی و برای جذب سرمایه ، رایزنی نماید.

پس از توضیحات مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استاندار زنجان،نماینده مردم شهرستان های ابهر،خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از مراحل پیشرفت پروژه تصفیه خانه شهر های ابهر و خرمدره بازدید کردند.

 تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره دارای ظرفیت 400 لیتر در ثانیه می باشد که با راه اندازی و بهره برداری خطوط انتقال این تصفیه خانه بخشی از آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره از طریق 26 کیلومتر خط انتقال و 23 هزار متر مکعب مخزن ذخیره تأمین خواهد شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 775901
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.