به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در همایش خادمیاران رضوی در بجنورد اظهار کرد: ساختار نظام حاکمیت ما مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی دارد و روابط نظام ما قدسی است.
وی تصریح کرد: اگر بسیج، سپاه و دفاع در نظام ما مقدس است، به این دلیل است که نظام ما به قدوس اتصال دارد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه خدمت در جامعه سبب گره گشایی می شود افزود: افراد در هر صنف و تخصصی می توانند با یاد امام رضا(ع) به مردم خدمت کنند و با این خدمات سبب گره گشای زندگی مردم باشند.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: خدمت فقط منحصر به زائران امام رضا(ع) نیست بلکه با ارائه بسته هایی از طرف آستان قدس که گوشه ای از نیاز مردم را رفع کند، خدمت محسوب می شود.
وی گفت: آنچه امام رضا (ع) را راضی می کند، تحقق سیره و روش عملی اوست و سیره ائمه(ع) ارتباط با خدا، گره باز کردن از خلق خدا برای خدا و توجه به خلق است.
وی با اشاره به جنایات مستکبران در جهان اظهار کرد: مستکبران، امروز بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.
وی تصریح کرد: مستکبران اکنون مدعی حقوق بشر هستند اما خود بزرگترین ناقض حقوق بشر بوده جنایت ها مرتکب می شوند.
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم، روش و سیره عملی امامان(ع) است و آنچه در سیره ائمه(ع) مشاهده می شود، در سیره امام رضا(ع) هم بوده است.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگ ترین خدمت ها، خدمت به زائران است، گره گشایی از خلق خدا را از سیره های امام رضا(ع) عنوان و تصریح کرد: خدمت افراد همچون پزشکانی که در روستاها حاضر می شوند و طبابت می کنند، قابل تقدیر و ارزشمند است.
وی با اشاره به اینکه طلاق یکی از مشکلات جامعه امروز است، خدمات مشاوره ای در جامعه را نیز ارزشمند عنوان کرد و گفت: به برکت حضور امام رضا(ع) خدمات مشاوره که در حرم رضوی داده می شود در یکی دو جلسه منجر به بازگشت به زندگی زوجین شده است.
حجت الاسلام رئیسی به ارادات اهل تسنن به امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: عشق به اهل بیت، شیعه و سنی نمی شناسد، همه به اهل بیت(ع) محبت دارند و این ارادت تنها مختص شیعه نیست.
وی تصریح کرد: یکی از سنت های قدیم ترکمنان این است که زندگی خود را با زیارت امام رضا(ع) و در حرم این امام همام آغاز می کنند.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه خراسان شمالی یک استان فرهنگی است گفت: در این استان برای توسعه حوزه علمیه گام های خوبی برداشته شده است و خادمیاران می توانند در زمینه های فرهنگی، درمانی و علمی وارد عرصه شده و برای توسعه استان مباردت ورزند.
وی خاطرنشان کرد: تمام خدمات به مردم برای این است که قرب و تقرب به خدا را برای فرد رقم بزند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز با بیان اینکه انسان با برکت و مبارک، فردی است که نفع و خدمت بیشتری به خلق خداوند داشته باشد گفت: وجود امام ( ره) مبارک بود و به ایران عزت بخشید.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: پس از رحکت بنیانگذار انقلاب اسلامی، شاگرد برجسته مکتب امام (ره)، امام خامنه ای، کشور را پر از خیر و بر کت، عظمت و غیرت کردند.
وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مهرماه سال 91 افزود: با آمدن معظم له به خراسان شمالی، این استان هویت، شخصیت وجایگاه پیدا کرد و این منطقه به جهانیان معرفی شد.
محمد اکبرزاده، سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی نیز در این همایش اظهار کرد: این نمایندگی از زمان تاسیس در حدود یک سال گذشته، یک هزار و 60 میلیارد ریال برای خدمت به مردم این استان هزینه کرده است.
خراسان شمالی یکهزار خادمیار رضوی دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.