به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در این آئین گفت: پیامبران الهی و امامان معصوم (ع) مشعل دار راه هدایت و سعادت انسان ها هستند.
آیت‌الله عبدالنبی نمازی اظهار کرد: فلسفه برگزاری جشن‌های رضوی در دهه کرامت، ترویج فرهنگ علوی و تبیین رهنمودهای تربیتی امامان معصوم (ع) در جامعه است.
وی افزود: تمسک به راه نجات و رستگاری انسان ها، فلسفه و ضرورت برگزاری اجتماع ها و جشن‌ های مذهبی در کشور و حتی خارج از کشور توسط پیروان مکتب اهل‌ بیت (ع) است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه انسان وقتی از مادر متولد می ‌شود جاهل مطلق است، خاطر نشان کرد: دنیا دار جهل، ابهام و ظلمت است بنابراین انسان برای نجات و رستگاری باید متوسل به امامان معصوم (ع) و رهنمودهای این اختران تابناک آسمان امامت و ولایت شود.
اجرای نقاره زنی توسط خادمان حرم امامزادگان آقا علی ‌عباس و محمد(ع)، پخش صلوات خاصه امام‌ رضا(ع)، نورافشانی، اجرای سرود، اهدای شاخه گل به دختران، آئین پرچم‌گردانی پرچم گنبد سبزرضوی و برافراشتن آن در محل جشنواره از جمله دیگر برنامه‌ های افتتاحیه نهمین جشنواره آه و آهو در کاشان بود.
جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان با رمز شهدای مدافع حرم و همزمان با پانزدهمین جشنواره بین‌المللی آه و آهو در 77 کشور جهان از سوم تا سیزدهم مرداد برابر با اول ذی‌القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) روز دختران تا 11 ذی‌ القعده روز ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) در دبیرستان امام خمینی(ره) برگزارمی ‌شود.
همایش آواها و نغمه های رضوی با حضور مداحان و شاعران، جشن کودکان رضوی، برگزاری همایشهای انتظار، طب رضوی و باب الجواد (ع) ویژه نوجوانان، خانواده رضوی، و جشن ملی «زیر سایه خورشید» با حضور خادمان حرم رضوی از جمله برنامه های نهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.