علی خادمی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی خبرنگاران و دست اندرکاران مطبوعات،‌خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت داشتن شرایط مندرج در اساسنامه خانه های مطبوعات می توانند به عضویت این خانه درآیند.
عضو هیات مدیره شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور افزود: تاکنون سه هزار و 697 نفر از خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه های کشور به عضویت خانه های مطبوعات درآمده اند که این رقم باعضویت خبرنگارانی که تاکنون در سامانه خانه های مطبوعات کشور ثبت نام نکرده اند، روز به روز در حال افزایش است.
وی تعداد اعضای اصلی خانه مطبوعات در 31 استان کشور را سه هزار و 452 نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون 245 نفر از خبرنگاران نیز به عضویت افتخاری خانه های مطبوعات کشور درآمده اند.
خادمی تصریح کرد: بر اساس بند 8 ماده 43 اساسنامه خانه مطبوعات، اعضای افتخاری نیز مانند اعضای اصلی خانه می توانند از تسهیلات و خدمات خانه های مطبوعات بهره مند شوند.
وی داشتن بیمه رسانه و یا غیر رسانه و داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و یا معادل آن را از شرایط عضویت خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ها در سامانه خانه های مطبوعات عنوان کرد و افزود: واجدین شرایط می توانند با مطالعه اساسنامه خانه مطبوعات که در سامانه این خانه به نشانی اینترنتی khanehmatbooat.ir بارگذاری شده است، مدارک خود را بارگذاری کنند.
رئیس کمیته رفاهی و پشتیبانی شورای مرکزی خانه های مطبوعات از مدیران رسانه ها در سراسر کشور خواست تا با بیمه کردن کارکنان و خبرنگاران واجد شرایط ،‌ زمینه عضویت آنان را در خانه های مطبوعات فراهم کنند.
خادمی همچنین از تاکید معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه شورای مرکزی خانه های مطبوعات مبنی بر ساماندهی و عضویت خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ها در سامانه خانه های مطبوعات خبر داد و گفت: در این زمینه نامه ای از سوی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد برای استانداران سراسر کشور ارسال شده که بر اساس آن رسانه ها و خبرنگاران بر اساس آنچه در سامانه خانه های مطبوعات ثبت شده است، شناسایی و تایید می شوند.
وی افزود: در راستای ساماندهی و شناسایی خبرنگاران مورد تایید خانه های مطبوعات، کارت شناسایی ویژه ای برای اعضای خانه های مطبوعات سراسر کشور طراحی شده که تاکنون تعدادی از کارت ها به استانها ارسال و مابقی آن در حال صادر شدن است.
عضو هیئت مدیره شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور، خانه های مطبوعات را تشکیلاتی فرهنگی، صنفی، غیردولتی و غیرانتفاعی دانست و گفت: ساماندهی خبرنگاران در راستای کمک به ارتقای کمی و کیفی مطبوعات،‌افزایش استانداردهای خبری و اطلاع رسانی از طریق حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی، بهبودی وضع اقتصادی و اجتماعی، توسعه فنی و امنیت شغلی و حرفه ای اصحاب رسانه، از مهم ترین اهدافی است که در اساسنامه خانه های مطبوعات برآن تاکید شده است.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.