وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس سیاست های کلان فرهنگی، تلاش می کنیم حوزه فعالیت های قرآنی را در سطح کشور گسترش دهیم.

به گزارش جماران، سید رضا صالحی امیری روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید ضمن ابلاغ سفر ریاست جمهوری به این مرجع تقلید و تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: سیاست متولیان قرآنی کشور این است که حوزه های پراکنده ای که در امر فعالیت های قرآنی مشغول هستند با لحاظ نظرات کارشناسی و پرهیز از دولتی شدن، ساماندهی شود.
وی بیان کرد: در مسیر انجام فعالیت های قرآنی از رهنودهای حضرتعالی که عمر شریف خود را صرف تبیین و گسترش معارف قرآنی کردید استفاده خواهیم کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش های فراوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش امر کتابخوانی درکشور گفت: با وجود حجم بسیار بالای کتاب های پذیرش شده، دقت و توجه خاصی در زمینه نظارت بر آنها انجام می شود تا ممیزی ها با کمترین مشکل صورت پذیرد.
صالحی امیری با اشاره به تلاش های صورت گرفته درحوزه مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز مطبوعات و رسانه های ما با انسجامی درونی مورد نظارت و توجه قرار می گیرند و در این زمینه کمترین مشکل را داریم.
وی اضافه کرد: براساس سیاست های فرهنگی دولت تدبیر و امید جلب رضایت مراجع تقلید و وحدت و انسجام در این حوزه با جدیت دنبال می شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می داند برای توسعه علوم فرهنگی و قرآنی در جامعه استفاده از نظرات مراجع و حوزه های علمیه از اهمیت خاصی برخوردار است و در همین رابطه تلاش می کنیم ارتباط خود را با بیوت مراجع تقلید گسترش دهیم.
وی با اشاره به این که سیاست نظام، برقراری حج و زیارت خانه خداست گفت: در صورت پذیرش شرایط جمهوری اسلامی اعزام حجاج برای انجام مناسک حج در سال آینده انجام می شود.
صالحی امیری بیان کرد: امروز کانون های فرهنگی مساجد که تعداد آنها به 23 هزار کانون می رسد2 میلیون جوان را به سمت مساجد بازگردانده و باعث آشتی آنها با مسجد و منبر شده است.
وی ادامه داد: حضور جوانان در مساجد آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد و به همین دلیل ما مشتاقانه به دنبال ایجاد آشتی میان جوانان با مساجد هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که دولت طرح های مناسبی برای پالایش، صیانت و سالم سازی فضای مجازی از فسادها تدوین کرده است گفت: با مشخص شدن هویت افراد در فضای مجازی و نحوه فعالیت آنها می توان در راستای سالم سازی و امن شدن فضای مجازی گام برداشت و در همین رابطه نظر حضرتعالی در خصوص این که فضای مجازی را فضای حقیقی می دانید مورد توجه قرار گرفته است.
وی در پایان هدف از حضور در بیت این مرجع تقلید را کسب رهنمودهای آیت الله جوادی آملی دانست و افزود: شما سرمایه ملت و دولت هستید و دولتمردان جمهوری اسلامی نسبت به وجود حضرتعالی علاقه قلبی دارند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.