به گزارش ایرنا، اکبر ملکی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک افزود: برخی از نشریات دارای مجوز توان و تخصص کافی را برای این حرفه ندارند و در اقتصاد رسانه نمی توانند خوش بدرخشند که این مهم با برنامه رتبه بندی در وزارتخانه، ساماندهی می شود.
وی توضیح داد: مقوله توزیع نشریات نیز از مشکلات اساسی این بخش است که در این زمینه نیز وزارتخانه ورود کرده و راهبری شرکت های توزیع در کشور با حمایت حوزه دولتی دنبال می شود.
معاون اجرایی اداره کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در توافقی که به تازگی با تامین اجتماعی انجام شده و هفته آینده به استان ها ابلاغ می شود، نحوه بازرسی از دفتر نشریات برای راستی آزمایی بیمه خبرنگاران و کارکنان مطبوعات بر مبنای جدیدی گرفته است.
ملکی گفت: قرار است در مراکز استان ها در توافق با تامین اجتماعی سوابق و پیگیری امور بیمه اهالی مطبوعات در شعبه ای خاص تجمیع شود.
وی افزود: برخورداری از معافیت کارگاه های کمتر از پنج نفر نیز از این پس مشمول حوزه بیمه خبرنگاران شده و مدیران مسئول نیز می توانند از این پس بیمه شوند اما از مزایای معافیت مذکور بهره مند نیستند.
معاون اجرایی اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: انتخابات الکترونیکی خانه مطبوعات در 24 استان کشور با مشارکت 80 درصدی اعضا انجام شده و برای استان های باقی نیز این مهم به زودی انجام می شود.
ملکی عنوان کرد: استان مرکزی با وجود اینکه پس از 10 سال توانسته خانه مطبوعات را احیا کند اما برای برگزاری انتخابات الکترونیک این تشکل صنفی به حداقل 120 مشمول نیاز است که کمتر از 10 درصد در سامانه وزارتخانه نام نویسی کردند.
وی توضیح داد: برابر قانون قرار است از این پس 18 تکلیف که خدمات آن هم اینک در حوزه دولتی است از ارشاد اسلامی به خانه های مطبوعات سپرده شود و شکل گیری و تقویت پایگاه صنفی اهالی مطبوعات از این منظر در استان ها اهمیت زیادی دارد.
معاون اجرایی اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نظارت بر نحوه توزیع آگهی های دولتی یکی از این تکالیف قابل واگذاری است.
ملکی اظهار کرد: دولت دخالتی در مدیریت نشریات و اقتصاد آن ها ندارد و نیاز است که با تقویت تشکل صنفی و خدمات آن شرایطی مهیا شود تا نشریات معضلات خود را در عرصه آموزش، اقتصاد رسانه و بیمه به حداقل ممکن برسانند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این اداره کل امکانات ثبت نام اهالی رسانه در سامانه خبرنگاران را فراهم کرده و در این زمینه با شاغلان این بخش همکاری لازم را دارد.
محسن شریفی افزود: تمامی تلاش به کار گرفته شده تا مولفه های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک خانه مطبوعات و رفع کاستی ها در این زمینه در کوتاهترین زمان ممکن فراهم شود.
خبرنگاران و فعالان رسانه ای در این نشست پیشنهادات و نیازهای خود را مطرح و به بخث و نظر گذاشتند.
6013/3075/خبرنگار:مژگان حیدری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.