به گزارش ایرنا ابراهیم شاهرخیان روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل بازرسی خراسان شمالی اظهار کرد: قانون اصل 44 واگذاری امور به بخش خصوصی که قرار بود مشارکت بخش خصوصی را افزایش دهد، سفره دولت را کوچک تر کند و سرمایه گذاری و اقتصاد را رونق دهد، موفق نبوده است.
وی با بیان اینکه بعضا گفته می شود دستگاه بازرسی با واگذاری به بخش خصوصی مخالف است افزود: این سازمان مخالف بی عدالتی ها است، با واگذاری به آن دسته افرادی که با ایجاد رانت برای خود سرمایه گذاری می کنند مخالف هستیم.
شاهرخیان با بیان اینکه وضعیت کشور در حوزه واگذاری ها مناسب نیست، اظهار کرد: باید در این زمینه دقت و توجه بیشتری داشته باشیم تا اقتصاد رونق پیدا کند.
وی افزود: مهم ترین راهبرد سازمان در سال جاری پیگیری و پایش اقدامات اجرایی دولت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی، اقدامات و برنامه ریزی دستگاه های اجرایی برای تحقق این امر است که رصد خواهد شد.
معاون سازمان بازرسی اظهار کرد: قانون اجرای سیاست های اصل 44، قانون هدف مندی یارانه ها خوب بود اما در اجرا با نظارت و قوت انجام نشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر رفع گلوگاه های فساد تاکید کرد و افزود: باید به سمت برنامه های پیشگیرانه برویم.
شاهرخیان اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته در حوزه نظارت بسیار دقیق عمل می شود که این امر موجب توسعه شده است.
وی مهم ترین چالش کشور را مبارزه جدی با فساد دانست و گفت: فساد باعث بی اعتمادی جامعه می شود.
معاون برنامه ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه فساد در برخی از دستگاه ها افزایش داشته است افزود: همه مسئولان باید پای کار بیایند، برخورد با مصادیق فساد چاره ساز نیست، در حوزه اقتصاد برخورد با جریانات و مصادیق فساد در کوتاه مدت اثر دارد اما در طولانی مدت این اثر وجود ندارد.
وی با بیان اینکه باید گلوگاه فساد را بیابیم اظهار کرد: از دستگاه قضایی انتظار برخورد جدی داریم، فسادهایی که در چهارچوب قوانین انجام می شوند و آیین نامه هایی که خود تولید فساد می کنند باید اصلاح شوند.
وی بر دولت الکترونیک نیز تاکید کرد و گفت: خدمات باید در بستر الکترونیک به مردم ارائه شود تا بحث های فساد نیز کاهش یابد.

* تصمیمات مدیران در اتاق های شیشه ای قرار بگیرد
وی با بیان اینکه تصمیمات مدیران در اتاق های شیشه ای باید قرار بگیرد گفت: امکان رصد باید وجود داشته باشد و این رصد نیز باید ماندگاری داشته باشد، زیرا که از نتیجه تصمیم گیری که در آینده به دست می آید باید مطلع شویم و مدیران بدانند که هر اقدامی را که انجام می دهند در آینده باید پاسخگو باشند.
وی بر اطلاع ارباب رجوع از حقوق خود نیز تاکید کرد و گفت: راه های مبارزه با فساد آگاهی بخشی جامعه است.
در این آیین از مسعود صفری قدردانی و احمد مهرپرور به عنوان مدیر کل بازرسی خراسان شمالی معرفی شد.
3007/ 6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.