شاهپور قنبری، شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: در قالب این واگذاری، امور عمومی شهرک‌ها نظیر راهبری و اداره امور شهرک، حفاظت فیزیکی و انتظامات، مراقبت، حفظ و نگهداری فضای سبز، بهداشت و مدیریت پسماندها به شرکت‌های خدماتی سپرده می‌شود.
وی افزود: بر اساس قانون، امور مربوط به اداره، حفظ، نگهداری و راهبری تاسیسات زیربنایی و ساختمان های جنبی شهرک صنعتی سنگ نی ریز به شرکت خدماتی این شهرک صنعتی واگذار شد.
قنبری ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به‌ عنوان دستگاه حاکمیتی علاوه بر حمایت از هیات‌های مدیره شرکت های خدماتی بر روند امور آنها نیز نظارت می‌کند.
او گفت: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشمول، پس از فراخوان اولیه، نام‌نویسی از صنعتگران مستقر در آن شهرک صنعتی که داوطلب عضویت در هیات‌مدیره شرکت خدماتی باشند، انجام‌ می شود و سپس با برگزاری انتخابات که با حضور صنعتگران صورت می گیرد، اعضای هیات ‌مدیره شرکت‌های خدماتی برگزیده می‌شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: تشکیل شهرک‌های خدماتی در شهرک‌های صنعتی و واگذاری امور به آنها در چارچوب سیاست خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی انجام می‌شود.
قنبری گفت: تا کنون با تشکیل شرکت خدماتی، اداره شهرک‌ها و نواحی صنعتی بزرگ شیراز، جهرم، آباده، خرم بید، آب باریک، ملوسجان، سپیدان، نورآباد ممسنی، فیروزآباد، لار، شهید مصلحیان کازرون، داراب، سروستان و فتح‌آباد و انجیره مرودشت، نیرایی لامرد و سنگ نی ریز به بخش خصوصی واگذار شده است.
هم اینک شهرک صنعتی سنگ نی ریز با 186 هکتار مساحت، 139 واحد بهره بردار و ایجاد اشتغالزایی برای یک هزار و 580 نفر در دست ساخت است.
واگذاری امور عمومی شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی در چارچوب اجرای قانون نحوه واگذاری اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب سال 87 مجلس شورای اسلامی بر اساس آیین‌نامه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام می‌شود.
شهرستان نی ریز در فاصله 192 کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.
2027 /6118
مصاحبه کننده: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.