به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی خادمی سه شنبه در سومین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های فرهنگی اظهارکرد: با توجه به اینکه تعداد مساجد، حسینه و تکایا به اندازه نیاز دراستان وجود دارد اما اگر جایی احساس ضرورتی احساس شود باید با هماهنگی مراجع قضایی خیمه ایجاد شود.
وی افزود: باید مسئولان مربوطه، مسئولان هیات مذهبی، کانون مداحان و نیروی انتظامی در خراسان شمالی برای برقراری امنیت و حرکات دسته جات در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) هماهنگی لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام خادمی عنوان کرد: در برخی از دسته جات عزاداری مشاهده می شود که عزاداران برهنه می شوند که باید در انجام سرکشی ها این موارد کنترل و تذکر داده شود چرا که این شرایط مدنظر سیره صالح ما دردوران گذشته نبوده است.
وی درباره اجتماع روز تاسوعا افزود: مانند 2 سال گذشته این اجتماع بزرگ عزاداران در مصلی و بلوار مصلی در دستور کار است که باید دستگاه های اجرایی مربوطه در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا این مراسم هر چه باشکوه تر برگزار شود.
حجت الاسلام خادمی اظهارکرد: عزاداری امام حسین (ع) و سوگواری برای این امام همام ریشه در قرآن و سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع) دارد.
وی بیان کرد: سید الشهدا برای زنده نگه داشتن ارزش های متعالی در جامعه جانشان را فدا کردند اگر امروز در یمن، سوریه، بحرین، نیجریه و افغانستان مقاومان طریق اباعبدالله، پرچم به دست و سلاح به دوش مبارزه می کنند با همین انگیزه است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.