به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: 60 کشور اسلامی با یک و نیم میلیارد نفر جمعیت در دنیا وجود دارد اما انگار که هیچ اتفاقی در میانمار و یا یمن نیفتاده است یا مسلمانان در سوریه و عراق سر بریده نمی شود.
وی با بیان اینکه غیرت در میان مسلمانان جهان کم شده است اظهار کرد: تنها کشور اسلامی که در برابر جنایت ها علیه مردم مسلمان میانمار صدایش بلند شده، ایران است.
وی افزود: 10 درصد از جمعیت کشور میانمار معادل هشت میلیون نفر، مسلمان هستند اما حاکمیت این کشور این مسلمانان را جزو شهروندان قبول ندارد و از بسیاری از حقوق محروم کرده است.
وی تصریح کرد: رئیس دولت کشور میانمار به صراحت اعلام کرده است که مسلمانان را به عنوان شهروندان این کشور قبول ندارند و مسلمانان باید از این کشور خارج شوند.
نوری اظهار کرد: از سال 91، جنایت ها علیه این مسلمانان بیشتر شده است به طوری که در سه، چهار سال اخیر 52 هزار نفر از مسلمانان میانمار کشته شدند.
امام جمعه موقت بجنورد افزود: این کشتار در حالی است که این مسلمانان هیچ دفاعی ندارند و در خانه هایشان آتش زده می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در 2 هفته اخیر 400 نفر از مسلمانان میانماری کشته شده اند و این جنایت ها با سکوت مجامع بین اللمل همراه بوده است.
وی گفت: سازمان بین الملل در برابراقدامات کشور میانمار سکوت کرده و کشور میانمار جایزه صلح نوبل دریافت می کند و سمبل آزادی و دموکراسی معرفی می شود.
امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر خم در باره اهمیت واقعه غدیر گفت: این عید، روز اکمال و اتمام دین است و روزی است که سبب ناامیدی منافقان و دشمنان اسلام است.
وی با بیان اینکه رسالت ائمه اطهار (ع) بیان جزییات دین و ناگفته های دین و پاسخ به ابهامات دین پس از پیامبر اسلام است گفت: ائمه(ع) آمدند که جلوی تفسیرهای غلط از اسلام را بگیرند، ائمه (ع) حافظ دین هستند و اگر ایشان نبودند دین اسلام، چهره دگرگون به خود می گرفت.
وی با اشاره به اینکه جهاد در تفسیر داعش با چهره ای خشن معرفی شده است اظهار کرد: تفسیری که از جهاد بیان شده، از آن به عنوان اقدام خشن و کشتن افراد معرفی شده این به خاطر تفسیر غلط از جهاد است.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که جهاد مایه رحمت و عزت بوده و برای دفاع از مظلوم و دستگیری از ستمدیدگان است.
نمازگزاران این شهر خراسان شمالی پس از اقامه نمازجمعه هم صدا با سراسر کشور، با حضور در راهپیمایی، جنایات های دولت میانمارعلیه مسلمانان را بشدت محکوم کردند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.