به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، استاندار خراسان شمالی در نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مبلغی که به عنوان کف، برای شهریه ها تعریف شده است نباید تغییر کند اما برای افزایش میزان مشارکت خانواده هایی که توانایی مالی دارند، سقف شهریه دریافتی در مدارس هیات امنایی استان 10 درصد افزایش پیدا می کند.
محمدرضا صالحی در بخش دیگر سخنان خود درباره تکمیل اردوگاه های دانش آموزی در استان گفت: اردوگاه دانش آموزی شهید چمران در بجنور با اولویت باید تکمیل و برای بهره برداری آماده شود.
وی افزود: سایر اردوگاه ها نیز با توجه به اعتباراتی که از منابع مختلف رهبری، وزارت آموزش و پروش و یا منابع استانی جذب می شود، با جدیدت پیگیری می شود.
وی با اشاره به برخی موازی کاری ها در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان اظهار کرد: در اجرای برنامه های اوقات فراغت، باید از کارهای موازی جلوگیری شود البته در عرف، اوقات فراغت بیشتر در تابستان مد نظر است اما در طول سال باید برنامه ها غنی سازی شود.
صالحی به آغاز سال تحصیلی و حضور دانش آموزان در کلاس های درس اشاره و اظهار کرد: روزهای آغازین سال تحصیلی با ماه محرم همزمان شده است و باید برنامه های آغاز کلاس های درس به گونه ای باشد که از افراط و تفریط جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: فضای مدرسه باید فضای شاد و بانشاط باشد البته این به معنای بی بند و باری نیست و رویکرد ما این است که آموزش و پرورش در هیچ شرایطی نباید شادابی خود را از دست دهد.
وی تاکید کرد: روحیه نشاط مقابل عزاداری برای امام حسین(ع) نیست به خاطر ماه محرم نباید شادابی و طراوت و تازگی مدارس را از دست دهیم و به خاطر بازگشایی مدارس نباید حرمت محرم را زیر پا بگذاریم.
استاندار خراسان شمالی گفت: باید از هر گونه افراط و تفریط جلوگیری شود.
وی بر نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور تاکید و اظهار کرد: هر میزان آموزش و پرورش موفقیت کسب کند، این موفقیت ها مقدمه و پایه اصلی موفقیت کشور است .
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.