علی اصغر شریکیان دوشنبه در گفت و گو با ایرنا سطح زیر کشت باغ های بادام این استان را 5 هزار و 90 هکتار عنوان و اظهار کرد: از این میزان 4 هزار و 700 هکتار آن بارده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 420 تن بادام در استان خراسان شمالی تولید شد گفت: سرمای آذرماه سال گذشته برخی از باغ های استان را متاثر کرد که بسیاری از درختان آسیب دیدند به همین دلیل تولید بادام امسال نسبت به سال گذشته فقط 5 درصد افزایش داشته است.
شریکیان با اشاره به اینکه اسفراین بخش بام و فاروج دهستان سنگر و خرق عمده ترین مناطق کشت بادام در خراسان شمالی هستند افزود: ارقام مورد کشت بادام در این استان دیرگل(شاهرود)، شکوفه و سهند هستند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال سعی خواهیم کرد بخشی از هزینه های تامین نهال را بدهیم و کشت آن توسعه یابد گفت: خراسان شمالی جایگاه خوبی در بادام دیم دارد که به لحاظ زیست محیطی اثرات خوبی دارد و از فرسایش آبی و بادی خاک جلوگیری می کند.
به گفته شریکیان قیمت بادام در بازار قیمت مناسب و خوب و هرکیلویی 130 تا 150 هزار ریال است.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.
7186/6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.