به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی 96-95 حوزه های علمیه خراسان شمالی اظهارکرد: برای تبیین درست دین، کسب مهارت دینی ضروری است، فلسفه وجودی ما این است که دارای مهارت باشیم و با این مهارت آسیب های زمانه را بشناسیم.
وی با ذکر اینکه در کسب مهارت دینی علم، فقه و فهم حرف اول را می زند اضافه کرد: یک روحانی باید مهارت دینی داشته باشد تا بتواند یک مدیر، منبری و مبلغ موفق و توانمند باشد.
حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: هر چه مهارت دینی افزایش پیدا کند، تاثیر خدمت و تبلیغ نیز بیشتر می شود، حوزه های علمیه باید در موضوع فهم وفقه دین مهارت و تخصص پیدا کنند و فقیه تربیت کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه مردم ما در عصرکنونی اهل اینترنت و فضای مجازی هستند، تعداد دانشجویان در سطح جامعه زیاد شده است و مردم با استفاده از این امکانات وبا ذهنیت خوب پای سخنرانی ها می نشینند، باید طلاب و روحانیون ما مهارت زمان شناسی و مخاطب شناسی داشته باشند که این دو مورد نیزجزء مهارت های دینی است.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: باید روحانیون ما شبهه شناسی را نیز در برنامه های خود داشته باشند، اکنون مردم شبهه های جدید و متنوعی ایجاد می کنند که اصل ضرورت دینداری را زیر سوال می برد.
وی اظهارکرد: امروز فتوا می دهند که بجای هزینه کردن پول برای سفر به حج به فقرا کمک کنید، این حرف در ظاهر قشنگ است اما در باطن با دین بازی می کنند.
حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه کسب مهار ت دینی سرمایه است تاکید کرد: برای شبهه های جدید در دوران حاضر باید پاسخ منطقی پیدا کنیم، در این صورت است که می توانیم مبلغ و مجتهد خوبی باشیم.
وی با بیان اینکه فلسفه وجودی حوزه های علمیه خودسازی و جامعه سازی است اظهارکرد: باید در ساختن حوزه علمیه پیشرو، مترقی، بروز و کارآمد قدم برداریم و همه برای محقق ساختن این مهم مسئول هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: برای تحقق این مهم باید کار را از طلبه ها و حوزه های علمیه شروع کنیم و راهکار وروش های مختلفی را در این زمینه به اساتید و مدیران حوزه ها منتقل کنیم.
وی افزود: ما باید مرجع فهم حوادث زمان باشیم و برای ایجاد حوزه های علمیه سودمند و اثرگذار تلاش کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی اظهارکرد: تلاش های حوزه علمیه خراسان شمالی باعث شد در این استان در زمینه آموزش و پرورش و تربیت گام های قابل قبول و بلندی برداشته شود و حوزه علمیه این استان خود را یک سرو گردن از دیگر استان ها بالاتر نشان دهد که این ها به برکت اخلاص و نیت پاک است.
استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه دارد که از این تعداد 10 مدرسه علمیه ویژه برادران طلبه و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران طلبه است.
در سال تحصیلی گذشته درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس به تحصیل علوم دینی مشغول بودند.
ع/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.