حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی چهار شنبه شب در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه های خراسان جنوبی، به نقش دین و علم و اهمیت جایگاه بسیج استادان در جامعه اشاره کرد و افزود: اهمیت بسیج اساتید در صحنه میدانی دیده می شود،
وی گفت: دین بی دانش و دانش بی دین، دنیا را از بین می برد، بشر باید از راه علم به هر چیزی دست یابد، به همین دلیل همواره به دنبال علم بوده، هست و خواهد بود و بدون علم نمی تواند باشد اما علم به تنهایی مرکب چموش خطرناک بی افسار است.
وی عنوان کرد: دنیا به علم مجهز می شود اما علمی که در آن ایمان نیست، از این دنیا انتظار بهتری نیست، تکنیک بر اساس علم این مرکب را سوار شده اما افسار و محدودیت ندارد، درست و نادرست و حق و باطل نمی شناسد.
به گزارش ایرنا؛ استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند اظهار کرد: دشمن جنایت را با تعصب های دینی بدون عقل، علم و فرهنگ انجام می دهد اکنون این مشکل دنیاست، دنیا در آتش می سوزد، جنایت هایی که در حال انجام است در طول تاریخ این قدر نبوده و علاج آن بسیج اساتید است.
به گفته وی، بسیج اساتید یعنی باید همه امور دانش بنیان باشد، دانش باید دین بنیان باشد، دین باید بر اساس علم، بدون تحریف، بر اساس فلسفه درست، کلام و منطق باشد.
وی ادامه داد: به همان اندازه درد را در دنیا مشاهده می کنیم تنها داروی آن بسیج اساتید یعنی حرکت عالمانه دین مدارانه خواص اساتید حوزه و دانشگاه است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در گذشته پرده های رقیقی از حیا وجود داشت، برخی کارهای زشت و ناپسند را با زبان دیپلماسی انجام می دادند و با ادعای ارایه تمدن، ملاحظه کاری و محافظه کاری می کردند اما امروز این امر وجود ندارد.
وی اضافه کرد: اکنون جنایت ها بدون پنهان کاری در حال انجام است، به عنوان نمونه بیش از 2 سال است آمریکا، اروپا و اسراییل مسلمانان یمن، سوریه، بحرین، میانمار و ... را مورد تاجم قرار دادند.
وی ادامه داد: کسانی که کشورهای کوچک و بزرگ را ویران کردند در حالیکه سازمان ملل چندی قبل به یمن اعلام کرد، حملاتش را علیه عربستان متوقف کند، یعنی همه چیز را به تمسخر گرفته اند، یعنی بشر امروز هیچ پناهی ندارد و باید خون گریه کرد.
وی با تاکید به اینکه دشمنان اسلام آزادانه هر جنایتی که دلشان خواست در هر جای دنیا انجام می دهند، افزود: آنها کسانی را که از جان، مال، ناموس و کشور خود دفاع می کنند تروریست می نامند، تروریست ها را پرورش می دهند و به جان مال و کشورها می اندازند.
وی بیان کرد: این روی سکه، جنایت محصول دانش بی دین و دین بی دانش است، روی دیگر سکه هم دارد، به خاطر داریم که 70 سال پیش اگر این را کسی می گفت، هیچ مخاطبی نمی پذیرفت با هیچ دلیلی هم قانع نمی شد، محافظه کاری با دیپلماسی بیان می شد.
وی عنوان کرد: کارآمدی آنچه به عنوان جمع دین و دانش داریم،در باور مردم نمی گنجید ، یعنی باور اینکه هویتشان چیست با هیچ زبان، قلم و بیانی ممکن نبود، لذا کارآمدی بسیج اساتید این زمینه را ایجاد کرد که امروز خارج از هر بیانیه ای ماهیت شان را مشخص کردند.

** دنیا تشنه ارایه عملی اسلام ناب است
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه دنیا تشنه یک چیز جدید به نام ارایه عملی اسلام ناب است، یادآور شد: البته شرط نخست این است از مشکلات داخلی بتوانیم نجات یابیم.
وی خطاب به اعضای هیات علمی دانشگاه های استان گفت: شما به این حرکت خود که دین و دانش برای نجات بشر در مقابل وحشی گری هایی که پیش آمده است باید خیلی دلگرم باشید و احساس قرب به حضرت مهدی (عج) و ظهور ایشان داشته باشید.
وی با بیان اینکه اقتصاد جامعه باید بر فرهنگ استوار باشد، افزود: همچنین مدیریت و امور نظامی باید بر فرهنگ اسلامی استوار باشد، با وجود همه مشکلات و مسایل اما امروز برگ برنده در اختیار بسیج اساتید کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرا رسیدن روز قدس، یادآور شد: روزی امام امت ماهیت اسراییل و کشور غیرقابل اعتماد آمریکا را معرفی کرد امروز بعد از 38 سال کشورهای اروپایی می گویند، آمریکا یک عنصر غیرقابل اعتماد است و این کشور را تحقیر می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: بیش از ما دنیا تشنه این حرفهاست چون جامعه اسلامی ما به خاطر اسلامی بودن صبر و تحمل دارد اما برخی کشورها ندارند.

** روح عدالت خواهی در مردم در حال زنده شدن است
وی با بیان اینکه دنیا منتظر حرکت عدالت خواهانه است، گفت: روز اربعین حسینی که امروز جنبه بین المللی پیدا کرد یعنی یک جبهه عدالت خواه که از تمامی ادیان در آن حضور می یابند.
وی با بیان اینکه روح عدالت خواهی در مردم در حال زنده شدن است، عنوان کرد: این به نفع شماست که از این چالش بزرگ به عنوان فرصت استفاده کنید، لذا بیش از این تبادل نظر کنید به همان اندازه که برای ظهور امام زمان (عج) شتاب دارید به کارتان شتاب بدهید.
وی اضافه کرد: کاری که از شما خواص در این جهاد بر می آید از جمعیت های عوام بر نمی آید اگر زیبا عمل کنید همه جمعیت خواص پشت سرتان خواهند بود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.