به گزارش ایرنا،ایت الله سید جعفر سبحانی روز پنجشنبه در پیام تصویری به همایش نکوداشت آیت الله ابوالقاسم دهکردی در فرهنگسرای شهرکرد افزود:ایت الله دهکردی هم در مقام قلم و هم در مقام بیان استاد و توانمند بودند.
به گفته وی،این فقیه عالیقدر رساله داشتند، مرجع تقلید بودند و منبر نیز می رفتند و مردم را ارشاد می کردند و در عین فقاهت و مرجعیت دستی بر سیرو سلوک و عرفان اسلامی داشتند.
وی با بیان اینکه در حدیثی از پیامبر اکرم امده که فقها دژهای اسلام هستند، آیت الله دهکردی از مصادیق بارز این حدیث است، افزود:
پیشنهاد می کنم آثار خطی و چاپ شده آیت الله دهکردی جمع آوری و به تدریج چاپ و در دانشگاه شهرکرد به افراد عرضه شود تا شخصیت عظمت این عالم ربانی بیشتر به مردم معرفی شود.
این مدرس حوزه های علمیه و مولف کتاب های دانشگاهی افزود:
نکوداشت علما و فقها و شخصیت های علمی هم در دوران حیات مهم است و هم در دوران ممات، احیای شخصیت بزرگان دین و علم بعد از وفات می تواند در احیای شخصیت این بزرگان بسیار موثر باشد و روح علم را در جوانان زنده نگهدارد.
وی یادآور شد: بسیار علاقه مند بودم در این کنگره بصورت فیزیکی حاضر باشم اما چون شرایط اجازه نداد نتوانستم حضور پیدا کنم.
او افزود : چهارمحال و بختیاری دارای شخصیت های بزرگی است اما آنچه داشتند و دارند بخوبی معرفی نشده است.
به گزارش ایرنا، سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (1272-1353ق) از فقهای شیعه در قرن چهاردهم قمری در دهکردی (شهرکرد) بود که تحصیلاتش را در اصفهان آغاز و در عراق تکمیل کرد، او از 37 سالگی در مدرسه صدر اصفهان به تدریس و فتوا مشغول شد و میرزا حبیب الله رشتی از استادان وی بود او خود نیز شاگردانی تربیت کرد و آثاری چون منبرالوسیله و لمعات در شرح دعای سمات از او بر جای مانده است.
همایش یکروزه نکوداشت مقام آیت الله دهکردی از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با حضور مسوولان و محققان و پژوهشگران در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده:محمود رئیسی
2097/7363
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.