به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در کارگروه توسعه روستایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سفر رئیس و مسئولان بنیاد برکت به استان مقرر شد 2 هزار میلیارد ریال در این استان سرمایه گذاری شود، در حالی که تاکنون تنها 160 میلیارد ریال جذب شده و مفهوم آن این است که کارگروه توسعه روستایی هیچ کاری برای جذب این مبلغ انجام نداده است.
وی تصریح کرد: برای جذب این مبلغ باید طرح های قابل سرمایه گذاری در بخش های گردشگری، صنعت و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به مسئولان بنیاد برکت ارائه شود.
وی یادآور شد: پروژه های ساخت مسجد، خانه عالم، مدرسه سازی، فعالیت های اقتصادی، مشارکت برای ایجاد اشتغال جدید با توسعه منابع در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری مانند شهرستان های اردل و لردگان از دیگر طرح هایی است که بنیاد برکت آمادگی سرمایه گذاری دارد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سفر رئیس و مسئولان بنیاد برکت به استان مقرر شد تا 12 پروژه شامل هفت مدرسه جدید و تکمیل پنج مدرسه نیمه تمام انجام شود، در حالی که با پیگیری های صورت گرفته پیشرفت فیزیکی این مدارس بین 15 تا 50 درصد است.
ملک محمد محمودیان اظهار کرد: عملیات اجرایی تکمیل پنج مدرسه کامل شده و پیشنهاد ساخت 29 مدرسه دیگر در چهارمحال و بختیاری برای سال جاری از سوی بنیاد برکت ارائه شده است.
محمودیان به تعهد بنیاد برکت برای تخصیص 2 میلیارد ریال به منظور ساخت حوزه علمیه در بازفت اشاره و تصریح کرد: این مبلغ به دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد پرداخت شده است.
وی یادآور شد: همچنین مقرر شد استانداری چهارمحال و بختیاری با هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد 6 مکان برای احداث مسجد در این استان انجام دهد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری، اصلاح و بازسازی پل روستای 'کلکله' از توابع منطقه مشایخ شهرستان کیار را از دیگر تعهدات بنیاد برکت اعلام و اظهار کرد: براساس آخرین هماهنگی ها مقرر شد هزینه ساخت پل تا سقف پنج میلیون ریال از سوی این بنیاد پرداخت و این پل با قابلیت عبور کامیون ساخته شود.
وی گفت: اجرای پنج خانه عالم در بخش فلارد از توابع شهرستان لردگان از دیگر تعهدات اجرا شده بنیاد برکت در استان محسوب می شود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.