علی اصغر بدیعی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت های خدمات مسافرتی از اکنون آماده هستند تا نسبت به عقد قرارداد با گروه ها و کاروان های پیاده روی اربعین، مبادرت داشته باشند.
وی افزود: از زائران نیز درخواست می شود در سریع ترین زمان ممکن نسبت به عقد قرار داد با شرکت های مسافربری و تامین ناوگان مورد نیاز برای جابه جایی زائران اربعین حسینی اقدام کنند و این امر را به فرصت دیگر موکول نکنند.
وی خاطرنشان کرد: ثبت نام در شرکت ها می تواند به ما در برنامه ریزی برای تامین ناوگان مورد نیاز کمک کند و در صورت نیاز به ناوگان، می توان از ظرفیت های سایر استان ها استفاده کرد.
بدیعی مقدم اظهار کرد: مرز مهران، به عنوان مرز خروجی زائران خراسان شمالی برای حضور در همایش پیاده روی اربعین تعیین شده است.
به گفته وی در همایش اربعین سال گذشته چهار هزار و 400 نفر زائر با 120 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل 89 دستگاه اتوبوس و 31 دستگاه مینی بوس به مرز مهران جابه جا شدند.
وی افزود: برآورد می شود امسال نیز همین میزان زائر از استان برای حضور در همایش پیاده روی اربعین خدمات رسانی شوند اما از زائران انتظار می رود تا زودتر نسبت به عقد قرارداد با شرکت های مسافری اقدام کنند تا در صورت افزایش شمار زائران، بتوانیم به موقع نسبت به تامین ناوگان مورد نیاز اقدام کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی درباره قیمت بلیت های جابه جایی زائران اربعین اظهار کرد: به لحاظ اینکه ناوگان از این سر، خالی باز می گردند، قیمت بلیت ها برای جابه جایی زائران اربعین، حداکثر تا 2 برابر تعرفه معمول خواهد بود.
وی تصریح کرد: شرکت ها حق ندارند بیش از 2 برابر تعرفه معمول از زائران وجه دریافت کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.