به گزارش ایرنا، حسین مالکی فارسانی یکشنبه شب در نشست هماهنگی و برنامه ریزی اعزام زائرین اربعین حسینی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مدیران شرکت های مسافربری و مسئولان فنی آن ها موظفند تا قبل از اعزام زائران به کربلای معلی، نسبت به کنترل ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین اطمینان از سلامت فنی این ناوگان در استان اقدامات لازم را انجام دهند.
وی افزود: مدیران شرکت های مسافربری و مسئولان فنی این شرکت ها حق ندارند از ناوگان حمل و نقل عمومی دارای نقص برای اعزام زائران اربعین حسینی استفاده کنند.
مالکی فارسانی تصریح کرد: همچنین با توجه به کاهش دما و احتمال بروز سرما و بارندگی در زمان اربعین حسینی ، مدیران شرکت های مسافربری چهارمحال و بختیاری موظفند ناوگان حمل و نقل عمومی استان را به وسایل و تجهیزات ایمنی و زمستانی ضروری و مورد نیاز تجهیز کنند.
وی یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت اعزام زائرین مراسم اربعین حسینی تمامی تلاش خود را به کار می گیرد.
مسئول بخش روحانیت ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری نیز گفت: انتظار می رود مدیران شرکت های مسافربری استان همکاری لازم را برای جمع آوری نذورات مردمی به منظور ساخت و ساز حرم امام حسین (ع) وحضرت علی (ع) داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین البرز رئیسی اظهار کرد: رعایت نرخ کرایه و همچنین احترام ویژه به زائرین مراسم اربعین حسینی از سوی رانندگان و مهمانداران ناوگان حمل و نقل عمومی استان مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: مدیران شرکت های مسافربری چهارمحال و بختیاری نسبت به رعایت نرخ حمل و نقل زائرین انصاف داشته باشند.
رئیسی تاکید کرد: مدیران شرکت های مسافربری چهارمحال و بختیاری همچنین از رانندگان با تجربه و حرفه ای در اعزام زائران مراسم اربعین حسینی استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته حدود 20 هزار زائر از چهارمحال و بختیاری در پیاده روی مراسم اربعین حسینی از نجف اشرف تا کربلای معلی حضور یافتند.
اربعین امسال برابر با 20 صفر 1439 هجری قمری و مصادف با 18 آبان 1396 هجری خورشیدی است.
خبرنگار: نرگس کریمی** انتشار دهنده:محمود رئیسی
7361/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.