محمد مشتری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون تردد در تمامی محورهای استان عادی است.
وی افزود: البته محور 12 روستای استان که پیش از این بازگشایی شده بود به علت وزش باد و کولاک دوباره بسته شده بود که اکنون بازگشایی شد.
مشتری افزود: در برخی محورهای روستایی استان کولاک گزارش شده و بر این اساس بسته شدن محورهای مزبور محتمل است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات در محورهای روستایی 'چخماقلو'، 'هاور'، 'گرمک' و 'کاستان' از توابع شهرستان مانه و سملقان بوده است و در شهرستان بجنورد نیز محور روستایی 'سلولی' و 'رئین' با مشکل فراوان به لحاظ برف روبی همراه بود و در فاروج نیز روستاهای دهستان 'سنگر' که به علت بارش برف و کولاک مسدود شده بود، بیشترین توان راهداران را به خود اختصاص دادند.
برف و کولاک در خراسان شمالی از اواخر هفته پیش آغاز شده بود و تا پایان روز شنبه ادامه داشت اما به علت وجود مشکلات در محورهای اصلی، محورهای روستایی در اولویت بعدی بازگشایی قرار گرفتند.
به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، در طرح زمستانه امسال، برای ارتقای ایمنی ترددها، بیش از 280 راهدار در گرنه های برف گیر و محورهای استان مستقر هستند و بیش از 200 دستگاه ناوگان راهداری در این طرح به کار گرفته شده است.
مشتری تصریح کرد: 19 راهدار خانه شامل 14 راهدار خانه ثابت و پنج راهدار خانه سیار برای خدمات رسانی به رانندگان گذری از محورهای استان تجهیز شده اند.
در خراسان شمالی چهار هزار و 657 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تنها دو هزار و 35 کیلومتر از این راه ها آسفالت است.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.