محمود دلپسند سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، شعبه موسسه اعتباری کاسپین در شهر بجنورد، مرکز این استان دایر می شود و روند پاسخگویی به سهامداران و سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین در این استان سهل تر می شود.
دلپسند افزود​: راه اندازی شعبه موسسه اعتباری کاسپین در بجنورد در اولویت هیات مدیره این موسسه است.
وی درباره آخرین وضعیت موسسه اعتباری کاسپین پس از ادغام شرکت های هشت گانه منحله گفت: فرایند ادغام هشت تعاونی هنوز کامل نشده است و ارزیابی املاک و اموال تعاونی های منحله توسط کارشناسان رسمی دادگستری در حال انجام است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به منظور ساماندهی به فعالیت تعاونی و موسسه های مالی که بدون مجوز بانک مرکزی فعالیت داشته و یا فرایند شکل گیری و دریافت مجوز آنان کامل نشده بود، هشت شرکت تعاونی با هم ادغام شده اند.
وی تصریح کرد: تعاونی های فرشتگان، الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، کشاورزان مازندران، حسنات، پیوند، بدر توس و امید جلین هشت تعاونی بودند که به طور رسمی منحل شده و فعالیت شان در قالب موسسه اعتباری کاسپین ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: بر این اساس، اموال، املاک، دارایی ها، بدهی و تعهدات تعاونی های هشت گانه به موسسه اعتباری کاسپین منتقل می شود.
دلپسند گفت: در این میان فرایند انتقال به ویژه انتقال املاک طولانی شده و سپرده گذاران در روند دریافت سپرده های خود سردرگم شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: در این استان تنها سه شرکت تعاونی از هشت تعاونی منحله مزبور دایر بود که شامل تعاونی‌های فرشتگان، بدرتوس و امید جلین است.
وی افزود: به طور قطع موسسه اعتباری کاسپین برای پاسخ گویی به سپرده‌گذاران و سهامداران هر کدام از شرکت‌های تعاونی منحله، اولویت گذاری کرده و در موعد مقرر که اطلاع رسانی خواهدشد، نسبت به پاسخگویی اقدام می‌کند.
به گزارش ایرنا، موسسه اعتباری کاسپین مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرده است و در فهرست موسسه های اعتباری مجاز قرار گرفته است.
شماری از سپرده گذاران کاسپین روز گذشته (دوشنبه) در اعتراض به بلاتکلیفی ها و سردرگمی های نحوه پرداخت سپرده ها در بجنورد تجمع کردند.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.