مجید معتمدی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع 16 پایگاه سنجش، ، 14 پایگاه ه در سطح روستا و2 واحد هم در سطح شهر از 16 خرداد برای ارائه خدمات به نوآموزان دایر می شود.
وی بابیان اینکه شهرستان فاروج درسال گذشته درزمینه سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان دراستان مقام اول را به دست آورد،
افزود: این طرح با هدف شناسایی و تشخیص نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی نوآموزان، بهبود و کیفیت بخشی به آموزش اجرا می شود.
معتمدی با تاکید براینکه انجام دقیق و مناسب این طرح در پایگاه ها ی سنجش از افت تحصیلی دانش‌آموزان پیشگیری و سبب آگاهی والدین از وضعیت جسمی و ذهنی فرزندان می‌شود، یادآورشد: پایگاه های سنجش از 16خردادماه به مدت 22روز فعال می شوند.
وی با الزامی خواندن حضور راهبران آموزشی در پایگاه های سنجش، گفت: انسداد بیسوادی در سایه برنامه ریزی درست در همین گام های نخست حضور نوسوادان در عرصه تعلیم وتربیت رقم می خورد.
معتمدی با اشاره به فعالیت 88 مرکز پیش دبستانی دولتی وغیر دولتی در شهرستان برای آماده سازی کلاس اولی ها پیش از ورود به مدرسه بیان داشت: از این تعداد 36 مرکز غیر دولتی و 35 مرکز پیش دبستانی دولتی با 120 مربی است.
وی با بیان اینکه، مراکز پیش دبستانی در آماده سازی کودکان بویژه در مناطق محروم برای شروع تحصیل یک ظرفیت مفید است گفت: کمیته نظارت بر توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی ویژه نوآموزان مناطق محروم با حمایت دولت در شهرستان ،برنامه ریزی مناسبی برای جذب نوآموزان مناطق محروم دارد.
معتمدی افزود: از مجموع از767 نوآموز جذب شده در کل مراکز پیش دبستانی شهرستان ، 700دانش آموزمربوط به پیش 2 و67 نفر مربوط به پیش 1 هستند.
شهرستان فاروج درسال تحصیلی جاری دارای 22کلاس پایه اول مستقل و70کلاس چندپایه دارای پایه اول ابتدای است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.