علیرضا بابایی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به پیگیری ها برای اجرای طرح ساماندهی معاملات خودرو اشاره کرد و گفت: بسترها برای اجرای طرح ساماندهی معاملات خودرو در استان مهیا شده و قرار است برای هر معامله کد رهگیری صادر شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مزایای این طرح این است که شرایطی ایجاد می شود که انجام معامله ها به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب سوق داده شود.
رئیس اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد تصریح کرد: البته صدور کد رهگیری به تنهایی نمی تواند در این باره موثر واقع شود و نیاز است تا نیروی انتظامی نیز همکاری لازم را در اجرای طرح داشته باشد.
وی افزود: تا زمانی که نیروی انتظامی در تعویض پلاک ها، کد رهگیری انجام معامله را درخواست نکند و انجام معامله ها را به داشتن کد رهگیری مجاب نکند، اهداف ما در ساماندهی معاملات خودرو محقق نمی شود.
رئیس اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد اظهار کرد: پیگیری هایی انجام شده است تا ارائه خدمات تعویض پلاک به داشتن کدرهگیری منوط شود و نیروی انتظامی در طرح ساماندهی معامله های خودرو وارد عرصه شود.

* انجام 70درصد معاملات در خارج از اتحادیه
رئیس اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد گفت: هم اکنون 70 درصد از معامله های خودرو در خارج از اتحادیه و نظارت نمایشگاه های خودرو انجام می شود و این امر یک آسیب در این بازار است.
وی اظهار کرد: انجام خرید و فروش در خارج از نمایشگاه ها سبب بروز مشکلاتی می شود که خریدار در این معامله ها متضرر می شود.
وی با بیان اینکه بعضا روزانه چهار مورد شکایت در این اتحادیه مطرح می شود افزود: وجود مشکل فنی در خودرو و یا مشکل قانونی از جمله عناوین شکایت هایی است که صاحبان خودرو مطرح می کنند البته این شکایت ها مربوط به معامله هایی است که خارج از نظارت اتحادیه انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: این مشکلات از آنجایی بروز پیدا می کند که در این معامله ها، اطلاعات درست و کاملی به لحاظ فنی از خودرو داده نمی شود و خریدار از وجود ایرادها و نقص های خودرو بی اطلاع است.

* نظارت کارشناسی نمایشگاه داران بر معامله ها
بابایی اظهار کرد: شکایت افراد از فروشنده خودرو، زمانی که معامله در خارج از نمایشگاه انجام شده است به سادگی قابل پیگیری نیست و این اتحادیه در عمل نمی تواند اقدامی را برای شاکیان انجام دهد.
وی گفت: خرید و فروش هایی که در اتحادیه انجام می شود با کمترین مشکل همراه است و شکایت ها نیز بسیار اندک است زیرا نمایشگاه دار موظف است خودروی مورد معامله را به لحاظ فنی و نیز موارد قانونی مورد بررسی قرار دهد و اطلاعات لازم را در اختیار خریدار قرار دهد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه داران آموزش های لازم را در این باره فرا گرفته اند افزود: هر گونه ایراد و مشکل در خودرو در کارشناسی های نمایشگاه داران، شناسایی می شود.
وی افزود: بخش بسیار بزرگی از خودروهایی که در خارج از نمایشگاه ها موردمعامله قرار می گیرند مشکل و ایراد دارند.

* رکود بازار
بابایی در بخش دیگر سخنان خود از رکود بازار خودرو گلایه کرد و گفت: چند سالی است که بازار خودرو راکد شده است و خرید و فروش مناسبی در بازار انجام نمی شود.
وی افزود: رکود بازار سبب شده تا شاهد ابطال پروانه برخی از اعضای این اتحادیه باشیم.
رئیس اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد تصریح کرد: در سال گذشته به طور متوسط ماهانه دو نفر از اعضا پروانه فعالیت خود را ابطال کردند.
وی خاطرنشان کرد: در وضعیت رکود حاکم بر بازار، فعالیت نمایشگاه داران صرفه اقتصادی ندارد.
بابایی خاطرنشان کرد: قریب به اتفاق نمایشگاه داران بجنورد مستاجر هستند و در وضعیت کنونی بازار توان پرداخت اجاره بها را ندارند.
به گفته وی رکود در بازار خودرو در سال جاری بیشتر شده و خرید و فروش ها از ابتدای امسال به شدت کاهش یافته است.
اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد 120 عضو دارد.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.