به گزارش ایرنا، محمدتقی ایرانی سه شنبه در آیین زنگ سپاس معلم در بجنورد با اشاره به اینکه ملت ایران عزت و اقتدار خود را مدیون انقلاب و وحدت است افزود: انقلاب اسلامی ایران را با رویکرد فرهنگی و اعتقادی می شناسند اما دستاوردهای این انقلاب در تمام حوزه ها همچون سیاسی و امنیتی هم بارز است.
وی با بیان اینکه کشور شرایط سختی را در طول انقلاب سپری کرده است اظهار کرد: با تدابیر رهبر معظم انقلاب و تلاش ها و برنامه های دولت، پس از برجام شاهد توفیق های زیاد بودیم و شان و جایگاه خود را در جهان به منصه ظهور رساندیم.
ایرانی گفت: امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که خدمات نظام در تمام مناطق کشور حتی در دور دست ترین روستاها قابل مشاهده است و نظام اسلامی تلاش داشته تا خدمات در تمام مناطق ارائه شود.
وی به برگزاری انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: این دوره از انتخابات اهمیت ویژه ای دارد و البته شور و نشاط برگزاری این رویداد از اکنون ایجاد شده است اما در برخی موارد، شاهد سیاه نمایی ها هستیم و باید بدانیم تبلیغات ناروا و زیر سوال بردن خدمات، به نام نظام انقلاب اسلامی ثبت می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه آیا واقعا نظام اسلامی دستاورد و خدمتی برای مردم نداشته است اظهار کرد: نباید به خاطر چهار رای بیشتر، دست به توهین و افترا زد و خدمات نظام که در عرصه های مختلف بین المللی و اجتماعی و فرهنگی وجود دارد را زیر سوال برد.
ایرانی خاطرنشان کرد: این بداخلاقی ها در تراز اخلاقی انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد و انتظار می رود به جای توهین، برنامه ها و شایستگی های کاندیداها در تبلیغات معرفی شود.
وی با بیان این سوال که مردم را چه فرض کرده اید؟ گفت: نباید به شعور و فهم مردم توهین شود و از همه درخواست می شود در تبلیغات انتخاباتی قانون و اخلاق مداری را رعایت کنند.

*پیگیری برای مطالبات فرهنگیان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی به هفته معلم و روز پاسداشت مقام معلم اشاره کرد و افزود: دولت و مجلس برای پاسخ گویی به مطالبات فرهنگیان پیگیری و برنامه ریزی خوبی داشته است.
ایرانی با بیان اینکه در پاسداشت مقام و اکرام معلم نباید تنها مسائل اقتصادی را مورد توجه قرار داد گفت: مطالبه معلم تنها در تامین معیشت نیست بلکه معلم برای اکرام انتظار دارد که جایگاهش در جامعه دیده شود.
وی افزود: در برخی کشورها کارکنان انتظار بازنشسته شدن می کشند تا از مزایای آن بهره مند شوند ما در جامعه ما بازنشسته ها در انزوا هستند و به همین لحاظ کارکنان از بازنشسته شدن و فراموش شدن ترس دارند.

* برکت دانش به تکریم معلم است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این آیین بر تکریم مقام معلم تاکید کرد و گفت: همه مدیون معلمی هستیم که دنیای علم و حکمت بود و کتاب هایش زیر بنای مبانی جمهوری اسلامی قرار گرفت و مهر استاندارد بودن کتاب هایش به تایید امام (ره) است.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: عظمت معلم آنقدر بالا است که خداوند خود را معلم معرفی کرده و پیامبر نیز برای علم و دانش مبعوث شد.
امام جمعه بجنورد افزود: برکت دانش در احترام و تکریم استاد است و احترام به استاد به معنای الگو قرار دادن او است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.