به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی محمد رضا صالحی پنجشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه و امامان جمعه استان با ارائه گزارشی از فعالیت های اجرایی در طی سال جاری در حوزه های مختلف در راستای رونق اقتصادی و توسعه این خطه و مهم ترین موفقیت های استان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: نگاه ما نگاه سیاسی نیست، بلکه همواره امور اجرایی و زیربنایی را مقدم بر دیگر مسائل دانسته ایم.
مقام عالی دولت یازدهم در استان با اشاره به انتخابات اردیبهشت ماه آتی، انتظار خود از عموم تریبون داران را حفظ و تقویت فضای آرام موجود و ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه برشمرد و توجه به این امر را زمینه ساز حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخاباتی با سلامت، امنیت و قانونمندی حداکثری خواند.
وی هم چنین گفت: در تریبون های عمومی ازجمله تریبون های دراختیار مسئولان اجرایی، امامان جمعه و مجالس شهدا، باید فارغ از اختلاف رأی و نوع نگاه افراد، از مباحث کلی نظام دفاع شود.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به توانمندی نیروی انسانی و ظرفیت های طبیعی و خدادادی، خراسان شمالی را استانی با ظرفیت های بالقوه فراوان توصیف کرد، لازمه بالفعل شدن این قابلیت ها را شناساندن این خطه در سطوح ملی و بین الملل برشمرد و تصریح کرد: با این نگاه تلاش کردیم در واقع، معارفه ای از این استان در سطح کشور داشته باشیم که دعوت از 140 مقام مسئول کشوری در سطح معاون وزیر به بالا طی 8 ماه گذشته، در همین راستا بوده است.
وی سفر اخیر هیئت اقتصادی استان به دو کشور آلمان و فرانسه را نیز در ادامه این اهداف برشمرد و با ارائه گزارش اجمالی دیدارها و شرح مذاکرات انجام شده در این سفر، این برنامه ریزی و فعالیت ها را زمینه ساز رشد و رونق این استان خواند.
رئیس ستاد سرمایه گذاری خراسان شمالی با اشاره به فراهم شدن مقدمات سفر نمایندگان سیاسی و مدیران اقتصادی از آلمان، فرانسه و اسپانیا به خراسان شمالی در این سفر و نیز زمینه سازی برای حضور پروفسور سمیعی جراح معروف ایرانی مقیم آلمان، آغاز تدریجی روند احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی در چند نقطه استان و مذاکره برای راه اندازی خط تولید صفحات خورشیدی و لامپ های هوشمند در استان را از نتایج عمده این سفر برشمرد.
استاندار با یادآوری این که امسال حدود یکهزار و 300 طرح تولیدی و زیربنایی در استان به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: چند طرح مهم نیز اوایل سال آینده با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری بهره برداری می شود که شامل بیمارستان های جدید بجنورد و شیروان، ورزشگاه 15هزار نفری مرکز استان، طرح توسعه فرودگاه بین المللی، 50 کیلومتر از جاده چهاربانده بجنورد به گلستان و طرح توسعه شرکت بهنوش شیروان است.
صالحی با بیان این که برای سال آتی نیز خراسان شمالی رتبه نخست رشد اعتبارات هزینه ای و رتبه دوم رشد اعتبارات تملکی و عمرانی را در کشور از آن خود کرده است، تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی با اقدامات انجام شده نرخ بیکاری استان در سطح 11.2 درصد باقی مانده که پایین تر از میانگین کشوری آن است.
وی افزود: امسال بیش از 5 هزار شغل در سامانه رصد استان به ثبت رسید و 111 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از منابع مختلف به متقاضیان پرداخت شد.
وی پرداخت بیش از 56 میلیارد تومان تسهیلات در قالب سامانه بهین یاب برای کمک به واحدهای تولیدی را نیز یادآور شد و با اشاره به روند کاهشی شمار واحدهای دچار رکود در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی خاطرنشان کرد: این هفته نیز چند طرح مهم بهداشتی و درمانی استان با هزینه کرد بیش از 26 میلیارد تومان در حضور وزیر بهداشت بهره برداری شد.
این گزارش حاکیست، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این دیدار، نصیحت کردن و نصیحت پذیری را جزو اصول مهم ساماندهی امور جامعه اسلامی توصیف و از آن به عنوان عطیه و هدیه الهی یاد کرد.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: اگرچه ممکن است بین مسئولان اختلاف سلیقه هایی هم وجود داشته باشد، اما مردم باید بدانند همه آن ها در راستای نیل به اهداف مشترک در نظام اسلامی تلاش می کنند. وی هدف از برگزاری این نشست صمیمانه را نیز طرح مسائل راهگشای امامان جمعه استان خطاب به مسئولان اجرایی و نیز بیان نکات مدنظر استاندار و راهکارهای کارشناسی به منظور انعکاس آن ها به مردم از سوی خطیبان جمعه و امیدبخشی به جامعه دانست.
بر اساس این گزارش، امامان جمعه شهرهای مختلف استان نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده برای خدمات رسانی به مردم در بخش های گوناگون ازجمله امور توسعه ای و زیربنایی، کمک به واحدهای تولیدی و تأمین امکانات در روستاها و مناطق محروم، برخی دغدغه های خود در حوزه اشتغال، معیشت و فرهنگ را بیان کردند.
استاندار نیز در مورد هر یک از نکات مطرح در جلسه، توضیحاتی ارائه داد.
**انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.