به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمدتقی ایرانی پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار داشت:در مباحث فرهنگی، جوانان به عنوان یک ظرفیت بکر و آماده ای هستند که می توانند برای توسعه و پیشرفت جامعه از از استعدادها و ظرفیت های آنان کمک گرفت.
وی با تاکید بر اینکه می توان سکان اداره امور کشور را بدست جوانان سپرد افزود: ما در حوزه جوانان شاهد فضایی متفاوت نسبت به گذشته هستیم که البته این حوزه با تلفیق حوزه ورزش، هم یک ظرفیت ایجاد کرد و هم منجر به ایجادنگاه خاصی برای این حوزه شد.
ایرانی گفت : می توانستیم در قالب یک وزارتخانه یا همان سازمان ملی جوانان، مختص خود جوانان و بدون وابستگی به حوزه های دیگر نوع نگاه به جوانان را تغییر داد اما امروز با حوزه ای مواجه هستیم که در وزارت جوانان تعریف شده و این تعریف موجب محدودیت هایی شده که نگاه تخصصی به مسائل جوانان در آن کمرنگ تر شده است.
وی تصریح کرد:این ستاد در حال حاضر فراتر از یک وزارتخانه می باشد و جوانان ما باید به صورت خاص توسط نظام و سیستم حکومت دیده شوند و تمام وزارتخانه ها باید پاسخگوی ساماندهی امور جوانان در این ستاد باشند.
ایرانی با بیان اینکه جوانان ما نیازها، دغدغه ها، خواسته ها و مطالبات خاص خود را دارند، تصریح کرد: طبق آمار ارایه شده تنها 40 درصد تسهیلات به جوانان پرداخت شده که بانک ها باید برای رقم بالای درخواست ها، پاسخگو باشند و این در حالیست که همیشه به زندگی آسان توصیه های فروانی شده لذا بانک ها باید در این مسیربتوانند با ارایه تسهیلات به جوانان کمک کنند.
وی اظهار داشت: در صدا و سیما و نهادهای اطلاع رسانی، بانک ها باید پاسخگوی عدم پرداخت کامل تسهیلات باشند چرا که بانک ها باید به تمام تعهدات خود عمل کنند.
ایرانی تصریح کرد: خوشبختانه مردم این استان نسبت به دغدغه های رهبری در حوزه جوانان جدی هستند به طوری که در خراسان شمالی پاسخگویی مناسبی نسبت به این دغدغه ها داشتیم که خوشبختانه شاهد کاهش آمار برخی آسیب های اجتماعی نیزهستیم.
وی با اشاره به اینکه مشکل اشتغال جوانان از مهم ترین مشکلات این حوزه است، گفت: با توجه به مشکلات اشتغال با تدابیر نظام و دولت در راستای توسعه سرمایه داری باید بتوانیم مشکلات جوانان را به حداقل برسانیم.
ایرانی بیان کرد: جوانان ما هرچند در معرض شبیخون فرهنگی و هزار و یک مورد نقش های پر زرق و برق غربی هستند اما با توجه به غنای فرهنگی خود وظرفیت فرهنگی و دینی موجود، نگرانی کمتری داریم، اما مشکلات ما در بحث مدیریت فرهنگی ،اجماع و هم افزایی فرهنگی است.
وی تاکید کرد: همچنین باید در ستاد امور جوانان نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هم دغدغه مند وارد شد.
استان 863هزار نفری خراسان شمالی در شرق کشور قراردارد .
1744/7189خبرنگار: بتول صارمی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.