به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ محمد تقی ایرانی سه شنبه در پنجاه و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بر بهره گیری از ظرفیت های موجود در استان برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان از وظایف مهم و حساس است.
وی با بیان اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت جهت مقابله با این شبیخون فرهنگی موثر است، تصریح کرد: امروزه جنگی نرم به نام شبیخون فرهنگی علیه ملت ایران از سوی استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل اتفاق افتاده است که مقابله با این مهم نیازمند برنامه ریزی در آموزش و پرورش برای دانش آموزان است تا از این طریق آنها را به سوی فکر و فرهنگ سوق دهند.
ایرانی به وجود قومیت های مختلف این استان اشاره و اذعان کرد: این امر می تواند ظرفیت های خوبی در راستای اجرایی و عملیاتی کردن هر چه بهتر حوزه دین موثر باشد.
وی به طرح سند ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت اشاره کرد و گفت: این طرح، طرح خوبی است که ضرورت دارد از آن حمایت شود چرا که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت های ماست.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای برگزاری همایش سبک زندگی، فعال کردن کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی، تهیه طرح پژوهشی بررسی وضعیت فرهنگ عمومی، انجام پژوهش و بررسی فرزند آوری در ایران، و برگزاری جلساتی در خصوص طرح پیوست فرهنگی از اهم این اقدمات است.
حسین فرخنده به پیش نویس سند ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت به عنوان دستور کار جلسه اشاره کرد و افزود: بومی کردن، استفاده از تجربیات سایر استان ها، تولیدات فرهنگی و ساختار سازی و توجه به ظرفیت های مردمی از اولویت های این طرح به شمار می رود.
وی گفت: به عنوان اولین استان برای برگزاری همایش سبک زندگی اعلام آمادگی کرده ایم.
در ادامه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای تدوین طرح پیش نویس سند ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت پرداختند.
1744 /7189 خبرنگار:بتول صارمی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.