مدیرکل سازمان صنعت، تجارت و معدن خراسان شمالی یحیی نیکدل شنبه با ارسال یادداشتی به ایرنا اظهار کرد: ماهیت هیات های تجاری و سرمایه گذاری بسته به ماموریتی که دارد متفاوت از تورهای گردشگری است.
وی هدف از این سفر را ایجاد فرصت های جدید در مسیر توسعه استان عنوان کرد و افزود: تلاش شد از تمام فرصت ها و ظرفیت های استانی در سفر آلمان و فرانسه به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
وی گفت: این سفر اولین هیاتی است که با همراهی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی بود که با همدلی و همراهی تمامی آنان به بهترین شکل ممکن به سرانجام رسید.
وی افزود: علاوه بر نشست های تخصصی مختلف نشست ها و بازدیدهایی جنبی در شهرها و کشورهای مختلف توسط مدیران از جمله محمود دلپسند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی و مدیران همراه در برمن، صبوری و سایر همراهان در هلند، محمد سویدانلویی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برلین و بلژیک، ابراهیم گلمکانی رییس دانشگاه علوم پزشکی در هانوفر و پاریس، براتعلی حاتمی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در فرانکفورت داشته ایم.
وی افزود: همچنین بازدید عبدالله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی و سایر همراهان از نمایشگاه تخصصی کشاورزی در پاریس و علاقه مندی و جدیت ستودنی نمایندگان بخش خصوصی و محمد صمدی ریس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی نشان از اراده آنان در راستای اهداف هیات که همانا توسعه استان بود حکایت داشت.
وی اظهار کرد: بدون شک اراده جمعی می تواند استان را در مسیر توسعه یک گام به پیش ببرد و انتظار می رود در سایه وفاق و همدلی حاکم بر مدیریت ارشد استان بتوانیم با استمرار این اقدامات و پیگیری های تصمیمات این سفر نقشی هر چند کوچک در توسعه استان ایفا کنیم.
وی از مدیریت و راهنمایی استاندار، پیگیری های جدی دکتر ابراهیمی برای برنامه نشست ها و نتایج حاصل و سخت کوشی و همراهی و صبر و تحمل همه شرکت کننده ها و تلاش های آقای دکتر شهریاری، طاهر خرمی مجری و همکاران ایشان تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش ایرنا هیات تجاری و بازاریابی این استان از سوم اسفند ماه به مدت 10 روز به کشورهای آلمان و فرانسه اعزام شد.
سفر این هیات 38 نفره متشکل از تجار و بازرگانان در بخش های مختلف صنعت، تجارت، کشاورزی، گردشگری و موادغذایی و شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی در حوزه های اقتصادی است.
به گزارش ایرنا امسال 560 هزار تن انواع کالا به ارزش 50 میلیون دلار به 22 کشور صادر شده است.
تعداد کارت های بازرگانی این استان 300 مورد است که از مجموع این تعداد 100 کارت فعال و 200 کارت به علت مسائل و مشکلاتی از قبیل مالیات، بیمه و سایر موارد غیر فعال هستند.
استان 941هزار نفری خراسان شمالی با ترکمنستان 300 کیلومتر مرز دارد که این استان با داشتن 344 هزار هکتار عرصه باغی و زراعی توانمندی خوبی در بخش کشاورزی دارد.
3007/1744/ خبرنگار: ربابه صانعی **انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.