به گزارش ایرنا،اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در جلسه توسعه صادرات استان افزود: طی 11 ماهه سال گذشته 200 میلیون دلار در این استان صادرات ثبت شد که این میزان در 11 ماهه سال جاری 294 میلیون دلار بود.
وی اظهار کرد: بر ای این استان در سال 95 بالغ بر 330 میلیون دلار صادرات پیش بینی شده بود و تا به امروز 294 میلیون دلار آن تحقق یافته و هدف گذاری 11 ماهه نیز 302 میلیون دلار است.
درویش امیری افزود: میزان صادرات این استان طی 11 ماهه امسال امیدوار کننده بوده و این در حالی است که در سطح کشور 81 درصد تا پایان بهمن امسال تحقق یافته است.
وی ابراز کرد: این استان در بحث صادرات و نسبت به میانگین کشوری رشد و شرایط خوبی داراد و این موضوع بیانگر همکاری ها خوب بین حوزه اقتصادی، تولید و صادر کنندگان است.
استاندار زنجان گفت: اگر چه واردات در این استان افزایش داشته، اما این روند بر خلاف کشور نگران کننده نیست و قبل از این نیز اعلام شده بود، واردات این استان کالاهای مصرفی نیست به طور عمده برای ماشین آلات واحدهای تازه راه اندازی شده و تامین مواد اولیه آنان است.
وی بیان کرد: واردات این تجهیزات و همچنین تامین مواد اولیه به رشد و تقویت حوزه اقتصادی و اشتغال کمک می کند و نیازمندی های واحدهای جدید تامین شده است.
درویش امیری خاطرنشان کرد: نگران افزایش واردات به این استان نیستیم و امیدورایم با همکاری و تلاش بخش کشاورزی شاهد رشد و رونق و صادرات محصولات کشاورزی استان باشیم.
استاندار زنجان همچنین با اشاره به اینکه از کارت های بازرگانی در کشور سوء استفاده های کلانی شده است، گفت: اینکه چنین سوء استفاده در استان حداقلی بوده قبول ندارم.
وی ابراز کرد: بر این اساس در دولت تدبیر و امید مکانیزمی تعریف شده است مبنی بر اینکه در صورت پرداخت 4 درصدی مالیات متقاضی می تواند کارت بازرگانی دریافت کند و این گامی مهم در راستای تجارت و بازرگانی است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.