ملیحه یغمایی چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این امر نشان از نقش تاثیرگذار زنان در مدیریت خانواده و توسعه اقتصادی جامعه دارد و باید بتوانیم بیش از پیش از ظرفیت ها و توانمندی های این قشر استفاده کنیم.
وی افزود: اکنون 80 نفر از دهیاری ها در روستاهای استان توسط زنان اداره می شود و در این زمینه یکی از استان های پیش رو در استفاده از توان بانوان در جامعه هستیم.

*سامان دادن به کار منشی ها
یغمایی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر توجه به فعالیت بانوان منشی گفت: دفتر امور بانوان استانداری به این موضوع ورود پیدا کرده است و تلاش داریم تا با بررسی بیشتر، اولویت ها و مطالبات شناسایی و راه کار مناسب برای آن اتخاذ شود.
وی افزود: نباید به اشتغال چند ساعته بانوان، رعایت نشدن حداقل دستمزد و کامل نبودن بیمه در شغل منشی ها به عنوان آسیب صرف نگاه شود بلکه بعضا این گونه اشتغال یک فرصت نیز تلقی می شود.
وی تصریح کرد: سخت گیری ها در این باره سبب می شود راه گریز دیگری برای پرداخت نشدن حقوق این قشر پیدا شود و فرصت های اشتغال از بین برود.
یغمایی در عین حال تاکید کرد: در تلاش هستیم تا یک سیاست تاثیرگذار در این زمینه اتخاذ شود.

*آموزش هایی برای کاهش خشونت درخانواده
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه خشونت در خانواده، صدرنشین آسیب های اجتماعی این استان است گفت: برای کاهش خشونت در خانواده، 35 نفر از مربیان با برگزاری دوره های آموزشی، تلاش دارند تا زمینه کاهش خشونت در خانواده ها فراهم شود.
وی تصریح کرد: این برنامه ها در مکان هایی همچون مدارس و مساجد با اولویت مناطق حاشیه شهرها برگزار می شود.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.