به گزارش ایرنا عباسعلی صفایی چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش شیروان با اشاره به بازدید هفته اخیر از دانش آموزان عشایری در منطقه مراوه تپه اظهار کرد: دو نفر از پزشکان در یک اقدام خیرخواهانه برای این قشر دارو فراهم کره بودندکه به گفته آنان این قشر فقط به فکر کار و تولید هستند و در سخت ترین مواقع کار و تولید را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند گفت: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت عشایری مراوه تپه مربوط به شیروان است و دانش آموزان این منطقه علی رغم کمبود امکانات از استعدادهای بالایی برخوردارند لازم است، باید اقلام و لوازم التحریر برای آنان جمع آوری شود و از زحمات این قشر مولد قدردانی شود که این امر اثر بخشی خوبی را به دنبال دارد.
صفایی با اشاره به ایام مبارک دهه فجر افزود: دانش آموزان این مرز و بوم باید دهه فجر را گرامی داشته و با این ایام آشنا شوند و سعی کنیم انتقال تاریخ انقلاب را به نحو احسن برای آنان انجام دهیم.
امام جمعه شیروان با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه گفت: در حوزه تربیت و تعالیم دینی و رفع آسیب ها باید جدیت بیشتری صورت گیرد.
حجت الاسلام حسین کوثری اظهار کرد: باید مخاطبین خود را معلمین و مدیران تربیتی قرار دهیم و همه همکاری های لازم را در این زمینه داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: در سال تحصیلی جدید 60 میلیون ریال اقلام و نوشت ابزار بین دانش آموزان عشایر شیروان توزیع شد.
سعید رحمانی فضلی اظهار کرد: با توجه به اینکه عشایر قشر زحمت کش اند و محرومیت های زیادی دارند باید کارهای بیشتری برای آنان صورت گیرد.
عشایر شهرستان شیروان 9 طایفه هستند که شامل 2هزار و 176 خانوار در قالب 12 هزار و 642 نفر جمعیت، 325 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.