معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بر عزم جدی مسئولان استان برای مبارزه با مواد مخدر در استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مبارزه با مواد مخدر، گفت: تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم در راه مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ جان خود را از دست داده و به فیض شهادت نایل آمدند.

وی با تاکید بر اهمیت مسئله مبارزه با مواد مخدر، گفت: اعتیاد به مواد مخدر موجب افزایش آسیبهای اجتماعی می شود و این مسئله نشان می دهد برای کاهش سایر آسیبهای اجتماعی در جامعه مبارزه با مواد مخدر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم افراد جامعه به راحتی از کنار مسئله اعتیاد عبور می کنند، اظهارکرد: برای مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه باید تمام افراد، خانواده ها، گروه های مرجع و افراد تاثیر گذار بیشتر به مسئله مواد مخدر حساس تر شوند.

رادفر یکی از مشکلات موجود در بحث مبارزه با مواد مخدر و کاهش آمار معتادان را بازگشت مجدد به اعتیاد عنوان کرد و افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم افراد معتاد بعد از ترک اعتیاد به دلایل مختلف دوباره به مصرف مواد مخدر روی می آورند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بازگشت مجدد به اعتیاد باید برنامه ریزی مناسب صورت گیرد که در این راستا برای ایجاد اشتغال مناسب  این افراد با تعدادی از کارآفرینان مذاکرات و دیدارهایی داشتیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی، همچنین به اهمیت استفاده از ظرفیت های انجمن های مردم نهاد  و خیرین اشاره نمود و گفت: خوشبختانه اولین جلسه با خیرین برگزار شده و امیدواری افراد و خیرین بیشتری در حوزه مبارزه با مواد مخدر و حمایت معتادان بهبود یافته فعال شوند.

رادفر با تاکید بر اینکه برای مبارزه با تهیه ، توزیع و مصرف مواد مخدر عزم جدی لازم است، گفت: با توجه به اینکه تک تک افراد جامعه در معرض خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر قرار دارند لذا  ضروریست در جهت آگاه سازی افراد جامعه با آثار سوء مصرف مواد مخدر تلاش مضاعف انجام گیرد.

وی گفت: با توجه به فراگیر بودن و افزایش روز به روز تعداد فعالان فضای مجازی، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای آشنا کردن مردم با ابعاد مختلف خطرات ناشی از مصرف موارد مخدر می تواند موثر واقع شود.


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.