سیدعقیل مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  این میزان نقاط حادثه خیز در مسیر ۹۱ رودخانه به طول ۲۴۰ کیلومتر شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه اخیرا ۱۰ پل توسط دستگاه متولی،  لایروبی و بازگشایی شده است افزود: در سال گذشته، ۴۰ نقطه با طول ۴۰ کیلومتر و اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال لایروبی وبازگشایی شد که این طول ساماندهی رشد ۱۰ برابری نسبت به عملکرد سالیان گدشته داشته است.

مرتضوی گفت: ساماندهی رودخانه نیز در سال ۹۸ در ۲ محل به طول ۲۰۰ متر و با چهار میلیارد ریال اعتبار،  از محل اعتبارات بسیار اندک استانی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۴۰ نقطه لایروبی و بازگشایی شده،  تعداد هشت مورد درحوزه راه، ۱۰ مورد در حوزه مناطق مسکونی و ۲۲ مورد در حوزه زمین و باغ های کشاورزی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: در خیلی از روستاها زیرساخت مناسب راه وجود ندارد و در بیشتر آنها راه در داخل مسیل ها و رودخانه اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بجز راه هایی که در داخل رودخانه ها هستند،  حدود ۱۰ مورد پیشروی رودخانه به سمت جاده های ارتباطی و تهدید راه ها و تخریب بخشی از راه ها شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: در این زمینه، حدود ۳۵۰ میلیارد ریال برای حفاظت و اجرای دیوار حفاظتی مورد نیاز است.

طول رودخانه های خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان را رودخانه ها و مسیل های مهم و اصلی تشکیل می دهد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.