مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان شمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بدون اشاره به ارزش این کمک ها، اظهار داشت: اعتبار این کمک ها از محل دستور رهبر انقلاب به بنیاد مستضعفان در کمک به سازمان زندان ها، ستاد مرکزی طرح کمک مؤمنانه خراسان شمالی، انجمن های حمایت زندانیان و مشارکت کارکنان زندان های استان تامین شده است.

مجتبی محمدی، اداره کل زندان ها را از دستگاه های پیشتار در اجرای طرح کمک مومنانه خواند و گفت: این کمک ها با تشکیل تیم هایی متشکل از روحانیان و مددکاران اجتماعی زندان ها و با رعایت کرامت انسانی در محل سکونت خانواده های زندانیان تحویل آنان شد.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده حدود هزار خانوار زندانی نیازمند حمایت شناسایی شده است که در تلاش هستیم تا با کمک های مؤمنانه به این تعداد خانواده، تا پایان ماه مبارک رمضان مساعدت های لازم را از آنان داشته باشیم.

مدیرکل زندانهای خراسان شمالی این اقدامات را تبلور نوع دوستی و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و بر مشارکت بیش از پیش نیکوکاران در اجرای طرح کمک مؤمنانه تاکید کرد.

متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳۳ مددجو است که این میانگین در کشور ۲۶۹ نفر است.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.