عین الله حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شماری از اقشار آسیب پذیر جامعه در شیوع بیماری کرونا با مسائل و مشکلات سخت اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستند و برای کاهش مشکلات این قشر باید حمایت‌های ویژه از آنان صورت گیرد که در این راستا نیز کمیته شناسایی، پایش و احصای نیازمندان ایجاد شده است.

وی افزود: این کمیته نیازمندان سطح استان را شناسایی و نوع نیاز آنان با توجه به اولویت مشخص می کند.

وی اظهار داشت: از مجموع نیازمندان استان، ۵۳ هزار خانوار مربوط به مددجویان کمیته امداد، ۱۷ هزار مددجویان بهزیستی، هزار و ۱۰۰ خانوار کارگران ساختمانی، سه هزار و ۵۰۰ خانوار کسبه، هزار خانوار سرپرست زندانی، ۱۶ هزار خانوار زیر پوشش مراکز نیکوکاری محلات،  ۱۰ هزار کشاورز و مابقی نیز سایر اقشار هستند.  

وی گفت: ویروس کرونا نه تنها سلامت جامعه بلکه اقتصاد و معیشت مردم به ویژه اقشار کم درآمد را نشانه گرفته‌ است که هم اکنون برخی از خانوار ها برای گذر از این دوره نیازمند کمک و حمایت بیشتری هستند.

حاتمی افزود: خانوار های نیازمندی که شناسایی شده اند همه نیاز به سبد های معیشتی ندارند بلکه شماری از آنان با تسهیلات به کسب و کار خود دوباره رونق می دهند.

 مسوول اقشار بسیج در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: از مجموع خانوارهای نیازمندی که تاکنون شناسایی شده است ۵۰ هزار نیازمند بسته های معیشتی هستند که در مراحل مختلف در اختیار آنان قرار می گیرد و مابقی نیز از ناحیه های مختلف مورد حمایت و کمک قرار می گیرند.

حاتمی افزود: در مرحله اول طرح رزمایش مواسات، همدلی و مومنان ۱۰ هزار بسته معیشی برای اول ماه مبارک رمضان بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد و در مراحل بعد نیز ۴۰ هزار بسته بین سایر نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: در ماه گذشته نیز پنج هزار بسته غذای بین نیازمندان استان توزیع شده بود.

وی با بیان اینکه کمک ها و حمایت ها باید مستمر باشد افزود: خانوار هایی که با وجه نقد مشکللاتشان برطرف خواهد شد تسهیلات دریافت می کنند.

وی بر کمک خیران و نیکوکاران تاکید کرد و افزود: در این ایام باید همه دست به دست هم دهیم تا خانوارهای نیازمند آسیب جدی نبییند و افرادی که کسب و کار خود  را نیز از دست داده اند مورد حمایت قرار گیرند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر بیش از ۳۰۰ هزار نفر بسیجی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.