محسن رخصی روز چهارشنبه در نشست خبری که در سرسرای کمیته امداد استان کرمانشاه برگزارشد؛ از شناسایی ۲۲ هزار خانوار غیرمددجو نیازمند در استان خبر داد و افزود: کمیته امداد تاکنون از محل کمک‌های بنیاد مستعضفان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این افراد اختصاص داده است.

او اضافه کرد: از محل این کمک ها؛ به هر خانوار تک نفره ۱۵۰، ۲ نفره ۲۵۰، سه نفره ۳۵۰، چهار نفره ۴۵۰ و پنج نفره و پنج نفره به بالا ۵۰۰ هزار تومان واریز شده است. 

رخصی در ادامه یکی از خدمات مهم کمیته امداد کمک به درمان بیماران صعب العلاج اعلام کرد و افزود: از زمان شکل گیری بیماری کرونا، کمیته امداد از محل کمک‌های بنیاد مستعضفان یک میلیارد تومان برای خرید بسته‌های بهداشتی مانند ژل، اسپری و مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش برای بیماران صعب العلاج اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیماران صعب العلاج بیشتر در معرض خطر بیماری کرونا هستند، گفت: سه هزار و ۳۰۰ بیمار صعب العلاج زیرپوشش کمیته امداد استان کرمانشاه هستند که به حساب هریک از آنها از محل کمک‌های بنیاد مستعضفان ۳۰۰ هزار تومان برای خرید مواد بهداشتی واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی ۲ پویش «شکرانه سلامت» و « نذر سلامت» برای جمع آوری کمک های مردمی و خیرین در ایام کرونا خبر داد و گفت: تاکنون از محل کمک‌های مردمی، خیرین، نیکوکاران استان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع آوری و بین مددجویان توزیع شده است.

رخصی همچنین از توزیع ۶ هزار بسته مواد بهداشتی، ۱۰۰ هزار ماسک و ۴۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده از ابتدای شکل گیری کرونا در استان خبر داد گفت: کمیته امداد با راه اندازی خطوط تلفن، سایت های الکترونیکی، نصب بنر در سطح شهرها و راه اندازی کانال های اجتماعی در راستای کاهش مراجعه کنندگان به دفاتر و ادارات به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اقدام کرده است و اکنون ۲۶ نوع خدمت کمیته امداد از طریق سایت الکترونیکی انجام می شود.

او ارایه ۲ هزار مشاور روان شناسی به مددجویان در مقابله با کرونا، دایر کردن ۱۲ کارگاه تولید ماسک و دستکش با تولید ۳۰ هزار ماسک و گان‌های درمانی در روز با هم افزایی فنی و حرفه ای، شناسایی ۲۲ هزار خانوار نیازمند غیر مددجو را از دیگر اقدامات کمیته امداد از مان شکل گیری بیماری کرونا در استان عنوان کرد.

کمیته امداد با همکاری خیرین در ماه رمضان ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع می کند

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود یکی از برنامه های مهم این نهاد در ماه مبارک رمضان را برگزاری رزمایش ملی بخشش ایرانیان دانست و گفت: بنا بر پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و همدلی با خانوارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا و اقشار کم درآمد جامعه، کمیته امداد در نظر دارد با همکاری خیران نیک‌اندیش در ماه رمضان ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع کند.

رخصی همچنین از توزیع ۵۰ هزار بسته غذایی بین نیازمندان استان در ماه رمضان خبر داد و گفت: اطعام نیازمندان بویژه در ماه مبارک رمضان یکی از توصیه های مهم دین مبین اسلام و بزرگان دین است که هرساله کمیته امداد در ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار می دهد.

وی ماه رمضان را ماه انفاق، ایثار و کمک به مستمندان عنوان کرد و افزود: در سامانه #۱*۸۸۷۷* خیران می توانند به هر میزانی که می خواهند کمک های خود را به نیازمندان اهدا کنند.

رخصی همچنین شماره حساب ۰۱۰۹۳۹۰۹۳۹۰۰۹ و  شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ نزد بانک ملی را نیز آماده دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی خیران نیک اندیش اعلام کرد.

کمیته امداد جامعترین  و کامل ترین بانک اطلاعات از نیازمندان استان را در اختیار دارد 

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کمیته امداد استان تکمیل ترین و جامع ترین بانک اطلاعاتی از نیازمندان مددجویان و غیرمددجو نیازمند استان را در اختیار دارد که خیران، موسسان نیکوکاری تشکل های مردمی و گروه های جهادی و دستگاه های اجرایی می توانند در راستای کمک به نیازمندان به آن مراجعه کنند.

رخصی توضیح داد: بانک اطلاعاتی کمیته امداد توسط مددکاران این نهاد با حضور در محلات و به صورت میدانی و با استعلام از وضعیت آنها از ادارات مختلف جمع آوری شده بنابراین بسیار کامل و جامع است.

وی امتیاز استفاده از این بانک اطلاعاتی کمک به نیازمندان واقعی جامعه و همچنین جلوگیری از موازی کاری و هم پوشانی در کمک ها دانست و گفت: در بسیاری از مواقع دیده شده یک خانواده نیازمند چند نوبت از کمک برخوردار شده در حالی یک خانواده دیگر اصلا کمکی دریافت نکرده است. 

۷۸ هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان کرمانشاه هستند که در سال ۲۰۰ میلیارد تومان کمک هزینه معیشتی به آنان پرداخت می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان و ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.