به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا، یحیی صادقی در آیین امضای تفاهم‌نامه تأمین و ایجاد هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان کرمان افزود: دیدگاه کمیته امداد بر این است مشاغل پایدار و درآمدزا برای خانواده‌های تحت حمایت و محرومان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ۱۳ درصد جمعیت کرمان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند بیان کرد: ۱۰ درصد این جمعیت تحت حمایت کمیته امداد این استان قرار دارند که آمار بالای مددجویی زیبنده استان ثروتمندی همچون استان کرمان نیست.

صادقی با بیان اینکه نگاه کمیته امداد استان کرمان بر ایجاد مشاغل پایدار و مولد برای مددجویان است و این نهاد حمایتی تاکنون نیز در این زمینه در استان و کشور موفق عمل کرده و طی ۲ سال پیاپی موفق به اجرای بیش‌ترین شغل در کرمان شده و رتبه برتر اشتغال را در بین دستگاه‌های مربوطه در استان کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از ایجاد هزار طرح گلخانه‌ای توسط این نهاد در استان کرمان خبر داد و افزود: با اجرای طرح‌های گلخانه‌ای مددجویان علاوه بر کسب درآمد و خودکفایی توانسته‌اند تعدادی افراد بیکار را نیز مشغول به کار کنند.

وی در ادامه به اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی توسط این نهاد در راستای اشتغال و توانمندسازی مددجویان اشاره و بیان کرد: تاکنون ۷۴۶ طرح نیروگاه خورشیدی برای مددجویان در استان اجراشده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری نیز هزار طرح نیروگاه خورشیدی جدید که عملیات اجرای آن در استان آغاز شده راه‌اندازی و وارد مدار شود.

وی ادامه داد: طرح نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان به‌صورت دومنظوره و در قالب اشتغال و مسکن مددجویان اجرا شده است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان کرمان نیز در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی به‌منظور ایجاد مشاغل پایدار و ایجاد منبع درآمد برای مددجویان نقش مهمی در توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمیته دارد

حمیدرضا حکمتی نیا ضمن تصدیق سخنان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان مبنی بر اعلام رئیس‌کل بانک مرکزی به خوش‌حسابی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در پرداخت اقساط تسهیلات افزود: مددجویان کمیته امداد جز خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌های توسعه تعاون در این استان هستند و هیچ بدهی به بانک‌های توسعه تعاون استان ندارند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نیز در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه بابیان اینکه نگاه کمیته امداد در اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی نگاه فرا بخشی است گفت: اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی توسط کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کار ارزشمندی است و با اجرای این طرح مددجویان که جزء اقشار محروم جامعه هستند تولیدکننده برق می‌شوند. 

محمود شهبا از آمادگی این شرکت برای همکاری بیشتر با کمیته امداد استان کرمان برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: اجرای این طرح توسط کمیته امداد کمک به تولید شبکه برق در محل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.