علی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پراکندگی، صعب العبور بودن و خاکی بودن مناطق و راه های عشایری، تعمیر و نگهداری تانکرها بودجه زیادی را می طلبد با وجود این هر ساله تعمیرات اساسی این وسایل آبرسانی در فاصله کوچ این قشر از قشلاق به ییلاق انجام می شود.

وی گفت: در این زمینه بهسازی و مرمت چشمه ها در برنامه است که تعداد آبرسانی سیار با تانکر را کاهش می دهد و از سویی ایجاد آبشخور برای دام های عشایر موجب کاهش هدررفت آب می‌شود.

ابراهیمی افزود: در سال گذشته، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل ارزش افزوده برای دو چشمه واقع در منطقه شاه جهان و قلعه بیگ این شهرستان هزینه شد.

رییس اداره امور عشایری شیروان با بیان اینکه یکی از اولویت های تامین اعتبارعشایری برای آب است گفت: در سال ۹۷، ۲ میلیارد ریال برای این امر اختصاص یافت که سه تانکر آبرسانی سیار این کار را انجام می دادند که در سال ۹۸ با اختصاص، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعداد تانکرها به چهار عدد با ظرفیت هرکدام ۱۰ هزار لیتری افزایش یافت.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون آبرسانی در مناطق ییلاق و قشلاق عشایر این شهرستان با موفقیت بوده و کمبودی نداشته ایم افزود: آبرسانی سیار برای عشایر روزانه در میان بندها هر تانکر چهار یا ینج سرویس و اینک در قشلاق روزانه ۶ یا هفت سرویس آبرسانی برای شرب و دام آنان صورت می گیرد.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.