علی ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس شیوه‌نامه بهداشتی، با توجه به پراکندگی و گستردگی مناطق عشایری شیروان، راه‌اندازی خانه بهداشت در ۲ منطقه اصلی استقرار عشایر در زمان حضور آنها، ضروری است.

وی گفت: ایجاد این مراکز در استقرارگاه‌های طوایف پاچوانلو، قهرمانلو، هشت مرخ و ییلاق اصلی گلیل با ۲۷۰ خانوار مشتمل بر هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت در دستور کار قرار گرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون عشایر این شهرستان از خانه بهداشت محروم بوده‌اند، افزود: هم اکنون عشایر شهرستان در مواقع ضروری به نزدیکترین مرکز بهداشت در روستای کوسه بخش سرحد مراجعه می کنند که با اجرای این طرح، عشایر هنگام استقرار در مراتع ییلاقی از خدمات بهداشتی بهره مند می شوند.

رییس اداره امور عشایر شیروان گفت: در این مراکز بهورز عشایر استقرار می‌یابد که پیشنهاد شده در میان‌بندها نیز به کارگیری تیم های تخصصی پزشکی سلامت شامل دندانپزشک، پزشک عمومی، ماما، بهورز و کاردان های پزشکی در نظر گرفته شود.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.