دکتر قاسم بهرامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماری های خاص شامل بیماران مبتلا به تالاسمی، ام اس، هموفیلی و همچنین بیماران کلیوی پیوندی و دیالیز مزمن می‌شود.  


وی اضافه کرد: بیماران خاص تحت پوشش بیمه در هر صندوقی از صندوق‌های سازمان، اعم از روستاییان،  ایرانیان، کارکنان دولت و سایر اقشار، می‌توانند با ارائه مدارک به واحد بیمه‌گری، از خدمات سازمان استفاده کنند.  
بهرامی ادامه داد: این افراد فرم مشخصی دارند که در اختیار آنها قرار گرفته، پزشک معالج فرم را تکمیل می‌کند و مدارک درمانی را تحویل می‌دهند و بر اساس شرایطی که در بیمه گری وجود  دارد، فرد مشمول صندوق بیمه خاص خواهد شد.

وی به خدمات بیمه سلامت به ۴۶۰ هزار بیمه شده در قزوین اشاره کرد و افزود: از این تعداد به جز ۸۰ هزار نفر که حق بیمه پرداخت می کنند، بقیه به طور رایگان بیمه شده اند.  

بهرامی افزود: افراد دارای دفترچه همگانی سلامت می‌توانند از تمام خدمات مراکز درمانی بستری و سرپایی دولتی بهرهمند شوند اما برای دریافت خدمات بخش خصوصی در صورت تمایل می توانند با مراجعه به دفاتر صدور دفترچه طرف قرارداد بیمه سلامت ضمن ابطال دفترچه همگانی سلامت با پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه یعنی ۳ میلیون ریال در سال به ازای هر نفر دفترچه بیمه ایرانیان گرفته و از خدمات  درمانی بخش خصوصی استفاده کنند.  
۷۳۸۸*۶۰۱۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.