به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمحمد حسینی روز چهارشنبه در نشستی خبری در گرگان اظهار کرد: این بیمه در سطح استان از محل بدهی های سال گذشته خود به مراکز درمانی، پزشکی و پزشکان طرف قرارداد و داروخانه ها در مجموع 150 میلیارد ریال بدهی دارد.
به گفته وی؛ به دلیل افزایش بدهی های این بیمه به طرف های قرارداد، از محل و ردیف اعتبارات سال جاری در حال پرداخت بدهی های سال گذشته هستیم.
وی با بیان اینکه حدود یک سال معوقه پرداختی به پزشکان و داروخانه های استان داریم، افزود: ادامه روند تامین اینگونه اعتبارات اختصاصی باعث افزایش این مدت و میزان بدهی ها می شود.
مدیرکل بیمه سلامت گلستان همچنین یادآور شد که مطالبات بیمارستان‌ های زیرپوشش دانشگاه تا بهمن سال گذشته، بیمارستان‌ های خصوصی تا دی 95، پزشکان تا پایان فروردین 96 و داروخانه ‌ها تا پایان خرداد ماه امسال پرداخت شده است.
حسینی گفت که تاکنون 4هزار و 330 میلیارد ریال برای بدهی سال گذشته پرداختی داشتیم.
وی اضافه کرد: این درحالی بوده که برای سال آینده همین مبلغ اعتبارات امسال هم بین دو تا سه درصد کاهش می یابد.
مدیرکل بیمه سلامت گلستان در این پیوند از نمایندگان استان خواست که برای افزایش بودجه سال آینده این بخش اهتمام داشته باشند.
وی با یادآوری اینکه از جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفری استان حدود یک میلیون و 300 هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند، گفت: سال گذشته در استان بیش از 5 میلیون و 600 هزار مراجعه جهت دریافت خدمات درمانی سرپائی و 127 هزار مراجعه جهت بستری به مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد ما شده است.
وی سازمان بیمه سلامت را دارای 5 صندوق شامل کارکنان دولت، روستائیان، دیگر اقشار، بیمه سلامت همگانی و بیمه ایرانیان بیان کرد و افزود: قرار بود همه افرادی که در شهرها زندگی می ‌کنند و فاقد پوشش بیمه ‌ای هستند، زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند ،اما برخلاف پیش‌ بینی‌ ها در کشور و استان اینگونه نشد.
مدیر کل بیمه سلامت گلستان در خصوص امکان استفاده شهروندان از بیمه ایرانیان، اظهار کرد: دولت 50 درصد حق بیمه را به صورت یارانه پرداخت می کند و فرد می تواند با پرداخت ماهانه 200 هزار ریال از این دفترچه استفاده کند و تفاوت آن با دفترچه بیمه سلامت همگانی در این بوده که دارندگان آن می توانند برای دریافت خدمات درمانی به بخش خصوصی هم مراجعه کنند.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.