دکتر وحید خلیل اللهی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز درمانی دولتی منحصر به دانشگاه علوم پزشکی نیست و دیگر مراکز درمانی استفاده کننده از بودجه کشور از جمله درمانگاههای وابسته به سپاه ، فرهنگیان و .. نیز مراکز درمانی دولتی محسوب می شوند.
وی بیان کرد: همچنین داروخانه ها و مراکز ارایه کننده خدمات پاراکلینیکی نیز در صورتی که صاحب دفترچه های بیمه سلامت در مراکز دولتی ویزیت شده باشند باید خدمات خود را با تعرفه دولتی ارایه کنند.
خلیل اللهی اضافه کرد: دارندگان دفترچه های سلامت رایگان تنها در صورتی که به مطب ها، درمانگاهها و بیمارستان های خصوصی مراجعه کنند می بایست هزینه های خود را به صورت آزاد پرداخت کنند و در مراکز دولتی از این محدودیت برخوردار نمی باشند.
وی با بیان اینکه فقط دارندگان بیمه سلامت همگـانی رایگـان مشمول محـدودیت مذکـور می باشند، اظهار کرد: سایر صندوقهای بیمه ای مانند کارکنـان دولت، سایراقشـار، روستـائیان و ایرانیان مشمول این محـدودیت نبـوده ومی توانند درصورت مراجعه به بخش خصوصی نیز از تعهـدات سازمان سلامت بهره مند گـردند.
وی بیان کرد: بیماران خاص مانند بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس و دیالیزی که دفترچه بیمه سلامت رایگان دارند در این طرح استثنا بوده و هیچ محدویتی در استفاده از خدمات مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی ندارند.
وی اضافه کرد: بیمه شدگان سلامت همگانی در صورت تمایل می توانند با مشارکت در پـرداخت سرانه صندوق بیمه خـود را از « سلامت همگانی رایگان » به صندوق « ایرانیان » تغییـر داده و از خدمات مراکز درمانی بخش خصوصی بهره مند شوند.
دکتر خلیل الهی گفت: مبلغ مشارکت در سرانه بیمه ایرانیـان برای هر نفر از اعضای خانواده ماهانه 200 هزار ریال و سالانه 2 میلیون و 400 هزار ریال می باشد اما بیمـاران خاص می توانند درصندوق بیمه ایرانیان به صورت رایگان و انفـرادی بیمه شوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به اینکه این سازمان با 650 موسسه درمانی و تشخیصی و نزدیک 100 درصد پزشکان استان قرارداد همکای دارد.
وی اظهار کرد: بیش از 800 هزار نفر که 67 درصد جمعیت استان اردبیل را شامل می شود تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 140 هزار نفرآنها شامل افراد تحت پوشش بیمه رایگان می باشند.
وی بیان کرد: در مجموع سالانه اداره کل بیمه سلامت استان بیش از 2 هزارو 600 میلیارد ریال بابت ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان هزینه می کند در حالی که در آمد سازمان 300 میلیارد ریال می باشد.
وی با اشاره به اینکه در همه شهرستانهای استان نمایندگی بیمه سلامت وجود دارد، اضافه کرد: برای راحتی و آسایش بیمه شدگان با 24 دفتر پیشخوان در سطح استان قرارداد بسته شده تا به مراجعه کنندگان به صورت رایگان ارئه خدمات کنند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.