به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان روز شنبه به نقل از دکتر ' حسین بانک ' اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران و دستور العمل سازمان بیمه سلامت، مراجعه بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی رایگان الزاماً به مراکز دولتی و دانشگاهی اعم از کلیه بیمارستانهای دولتی، کلینیک های ویژه، مراکز بهداشتی درمانی و درمانگاه های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی می باشد.
وی افزود: باتوجه به اینکه در این دستورالعمل، لزوم رعایت مراجعه بیماران خاص به بخش دولتی مطرح نیست، بیماران خاص صندوق بیمه همگانی که شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و MS می باشند ، مشمول ضوابط فوق نمی باشند و می توانند ضمن مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی ، داروی خود را از داروخانه های طرف قرارداد طبق روال قبل دریافت نمایند.
مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: سایر بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی که از بضاعت مالی برخوردارند و یا اصرار به دریافت خدمات در بخش خصوصی را دارند می توانند با احتساب تخفیف 50 درصدی دولت و پرداخت ماهیانه 20 هزار تومان به ازای هر نفر، دفترچه بیمه ایرانیان دریافت نمایند و از خدمات آن در همه مراکز دولتی و غیر دولتی بهره مند شوند.
وی همچنین در خصوص تماس های مکرر و مشکوک تلفنی شرکت های جعلی بیمه به همشهریان هشدار داد.
دکتر بانک اظهارکرد: تعدادی شرکت سودجو با استفاده از نام سازمان بیمه سلامت و دادن وعده های غیر واقعی مانند ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدگان و یا بیمه مکمل و کارت بیمه سلامت اقدام به اخاذی از مردم نموده اند.
مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: در مواجه با این شرکت های سودجو از دادن اطلاعات شخصی و اعلام آدرس محل سکونت خود خودداری و مراتب را به شماره 36674567 منعکس کنند.
بیش از 700 هزار نفر بیمه شده روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر در استان اصفهان بصورت رایگان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.