دکتر علیرضا رمزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر افرادی که دفترچه بیمه ایرانیان دریافت کرده اند، جزو کسانی بودند که پیش از این زیر پوشش بیمه رایگان و همگانی سلامت بوده و با مصوبه هیات دولت صندوق خود را تغییر داده اند و درصد اندکی از این افراد نیز فاقد پوشش بیمه ای بوده اند.
وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت از آبان ماه امسال ارائه خدمات درمانی اعم از سرپایی و بستری به بیمه شدگان زیر پوشش طرح فراگیر بیمه رایگان در کشور فقط در بیمارستان ها و مراکز دولتی انجام می شود.
وی گفت: متقاضیان بیمه سلامت همگانی که قصد دارند خدمات درمانی را هم از بخش دولتی و هم از بخش خصوصی دریافت کنند، می توانند با تغییر صندوق خود به بیمه ایرانیان و پرداخت سرانه مصوب، نسبت به این مهم اقدام کنند.
وی سرانه بیمه ایرانیان برای هر نفر را 240 هزار تومان عنوان کرد.
رمزی افزود: در اجرای طرح بیمه همگانی رایگان بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در استان خراسان رضوی طی سالهای گذشته ثبت نام کرده و خدمات دریافت کرده اند که از نظر شمار متقاضیان دومین استان در کشور به شمار می رود.
وی اظهار کرد: بیمه سلامت دارای پنج صندوق شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان، بیمه روستایی، بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار است.
هم اکنون 57 درصد از جمعیت 6.5 میلیونی استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره کل بیمه سلامت قرار دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.