حمیدرضا اسلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته با استفاده از ظرفیت موجود و چالش های مربوطه 332 هزار و 783 کیسه خون و فرآورده خونی در استان خراسان رضوی تولید شده است.
وی بودجه اداره کل انتقال خون خراسان رضوی در سال جدید را 90 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: تعداد پایگاههای اهدای خون در این استان، به منظور افزایش دریافت خون های اهدایی رو به افزایش است که بزودی پایگاه اهدای خون تربت جام افتتاح می‌شود.
وی افزود: عملیات ساخت پایگاه اهدای خون کاشمر نیز هم اکنون در حال اجراست.
اسلامی ادامه داد: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی هم اکنون خون ‌رسانی به 58 بیمارستان خصوصی و دولتی در سطح این استان را بر عهده دارد و در سال گذشته هیچ مورد لغو عمل جراحی به دلیل نبود خون در بیمارستان های استان گزارش نشده است.
وی افزود: طبق بررسی های انجام شده بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج)، فوق تخصصی کودکان دکتر شیخ و کلینیک سرور در مشهد بیشترین مصرف خون را در میان مراکز درمانی استان داشته اند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در ادامه با اشاره به طرح کرامت خون گفت: در قالب این طرح در ایام دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) از مردم برای شرکت در این امر خداپسندانه در کلیه پایگاههای انتقال خون دعوت به عمل می آید.
استان خراسان رضوی پس از استان‌های تهران و فارس، جایگاه سوم تولید خون کشور را به خود اختصاص داده است.
هم اکنون 10 پایگاه اهدای خون در مشهد و شهرستان های کاشمر، سبزوار، گناباد، نیشابور و درگز دائر است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.