علی ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۹۷، ۲ میلیارد ریال اعتبار برای راه های عشایری شیروان تخصیص یافت که ۱۸۰ کیلومتر از راه ها تسطیح، تیغ زنی، آماده سازی و مرمت شد.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ خانوار عشایری از خدمات آن برخوردار شدند گفت: در سال گذشته، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای راه های عشایری شهرستان اختصاص یافت.

ابراهیمی افزود: با اعتبار مزبور، ۲۰۸ کیلومتر از راه ها در هشت محور عشایری تسطیح و تیغ زنی شد که هزار و ۲۵۰ خانوار از خدمات آن برخوردار شدند.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: با توجه به بارندگی های هر ساله که مسیرهای عشایر ناهموار و کوهستانی است و آسیب می رساند اینک راه های عشایر شیروان نیاز به مرمت، بازسازی و تیغ زنی دارد که هر ساله پیگیر تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی و بحران هستیم.

عشایر این شهرستان از سه مسیر اصلی ییلاق به سمت قشلاق کوچ می کنند که شامل مسیر شمالی کوچ، مسیر میانی و مسیر جنوبی می باشد که طول کل مسیر ایل راه های عشایر این شهرستان هزار و ۲۰۰ کیلومتر است.

در مسیرهای اصلی سه گانه کوچ، هزار و ۳۵۰ خانوار عشایر این شهرستان ۱۷۰ تا ۲۱۰ هزار راس دام سبک خود را جابجا می کنند.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفری دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.