به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی خادمی در جلسه ظهر امروز ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: نکته مهمی که رسانه‌ها در بیانات نیمه شعبان رهبری فارغ از راهبرد رزمایش مواسات باید پیگیری کنند؛ تفاوت رفتار مردم کشور ما در مواجهه با کرونا در برابر مردم غرب است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: در محافل و رسانه‌ها باید این قیاس به صورت جدی نشان داده شود، تا آن‌هایی که غرب کعبه آمالشان است، آگاه شوند.

وی با اشاره به تغییر اعزام مبلغین در ماه مبارک رمضان امسال در مقایسه با سنوات گذشته خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغین بومی و فعالیت در فضای مجازی در دستور کار جدی این سازمان قرار دارد.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: فعالیت‌های تبلیغی در ماه ضیافت الهی بر محور رزمایش مواسات مومنانه و به نیت رضایت خدای سبحان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که اجرای این رزمایش صرفاً معطوف به نهادهای مختلف نیست تاکید کرد: آحاد مردم مخاطب این رزمایش هستند.

وی از مجموعه "امام محله" با تاکید بر ائمه جماعات فعال شناسایی شده در طرح رصد و پایش مساجد به عنوان یکی از برنامه‌های اخیر یاد کرد و گفت: اجرای این طرح در مناطق کمتر برخوردار شهری مرکز استان خراسان شمالی مانند، پایگاه‌های فرهنگی مساجد صندل‌آباد، کلاته باقر خان، کلاته محمدعلی پهلوان و… با هدف ارتباط مستمر مردم و جوانان با روحانیون فعال و دارای طیف مخاطب گسترده خبر داد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام روزانه مبلغین آن هم پس از اذان ظهر به روستاهای مختلف با هدف برخورداری مردم از روحانیون جهت پاسخ‌گویی به نیازهای معنوی این ماه خبر داد.

وی اقامت چند ساعته روحانیون در منازل روستایی را باعث تعامل دینی و شرعی مردم با روحانیون عنوان کرد که باعث بهره‌مندی روستاییان از ثمرات آن می‌شود.

خادمی با درخواست از شهرداری نسبت به فضاسازی مناسب جهت ورود به ماه رمضان از کمک سازمان تبلیغات جهت ارائه مفاهیم ناب دینی به شهرداری خبر داد.

وی از نقش پررنگ رسانه‌ها و فضای مجازی در روزهای کرونایی گفت و تصریح کرد: جزء خوانی‌های ماه مبارک امسال با سنوات گذشته یک تغییر دارد و آن هم به جای حضور مردم از تصاویر شهدا بهره‌برداری می‌شود.

خادمی در انتها از برگزاری کرسی تفسیر در فضای مجازی، اجرای مسابقات قرآنی در فضای مجازی و… به عنوان برنامه‌های ویژه این سازمان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.